More stories

“Vecht of vlucht” hoe Uber Eats snel groeide tijdens COVID-19

Marketingteams bevinden zich vaak met beperkte middelen, maar er wordt nog steeds verwacht dat ze complexe campagnes lanceren met tientallen markten of productaanbiedingen. Welke processen, structuur en tools kunnen marketeers gebruiken om snel te schalen met weinig middelen? We bekijken een van de snelstgroeiende internationale bedrijven en zien hoe ze een enorm merk hebben geschaald met een Marketing Ops-team van minder dan drie werknemers.

Food
Premium

Nieuw distributiecentrum Picnic in Apeldoorn geopend

Maanden eerder dan gepland heeft online super Picnic vanochtend de deuren geopend van het nieuwe distributiecentrum in Apeldoorn.

Food
Premium

Platform voor bierbouwerijen

Bierliefhebbers kopen sinds kort speciaalbier direct bij tientallen brouwerijen dankzij het platform van Beer in a Box. Op het platform kunnen speciaalbierbrouwerijen een webwinkel inrichten en zo via eigen kanalen of via Beer in a Box zelf rechtstreeks bier verkopen.

Food
Premium

Digitale voedingscoach van Jumbo helpt fanatieke wielrenners

Jumbo maakt zijn persoonlijke voedingscoach in de vorm van een app beschikbaar voor mensen die fanatiek wielrennen. Jumbo Foodcoach geeft een persoonlijk en professioneel voedingsplan om beter te kunnen presteren tijdens trainingen en wedstrijden.

Food
Premium

‘Uber in gesprek met maaltijdbezorger Postmates’

Nu het Grubhub niet langer kan krijgen, dat bedrijf gaat immers naar Just Eat Takeaway voor 7,3 miljard dollar, zou Uber de overname overwegen van maaltijdbezorger Postmates, meldt de New York Times.

Food
Premium

Verbod op maaltijden bezorgen onder de 16 jaar

Vanaf 1 juli aanstaande is het verboden om jongeren onder de 16 jaar op commerciële basis maaltijden te laten bezorgen. Dit schrijft Staatssecretaris Van Ark in haar brief aan de Tweede Kamer, naar aanleiding van de motie van Weyenberg.

Food
Premium

Picnic gaat eigen merken verkopen

Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder een eigen Picnic-merk. Dat vertelt Picnic-topman Michiel Muller in een interview met vaktitel Distrifood.

Food

Hoe zien martech stacks eruit in Health, FMCG, Financials en Retail?

Voor de meeste bedrijven vertegenwoordigt marketingtechnologie nu 26 procent van het totale marketingbudget. Dit maakt martech een van de grootste kostenposten van een bedrijf. Dit is logisch gezien de hoeveelheid data die bedrijven tegenwoordig gebruiken om door het digitale landschap te manoeuvreren. Negentig procent van alle data op het internet is gecreëerd in de afgelopen vier jaar blijkt uit cijfers van Microfocus. Dit maakt marketingtechnologie hét belangrijkste component van je marketingstrategie. Maar wanneer was de laatste keer dat je elke oplossing in je martech stack hebt geëvalueerd? En wat is de toegevoegde waarde van elke technologie apart voor het behalen van je marketingdoelstellingen?

Financials

Boodschappen bestellen bij Carrefour kan met de stem

Bij supermarkt Carrefour in Frankrijk kun je voortaan boodschappen bestellen met enkel de stem en de smartphone. Daartoe zet de Franse keten de spraaktechnologie van Google in.

Voice

Domino’s verhuist naar Nieuwegein

Domino’s neemt in Nieuwegein een nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum in gebruik. Het dc is 2500 vierkante meter groot, de kantoorruimte 1.300 vierkante meter.

E-commerce
Premium

Start-up CHEFSTBL brengt chef-koks naar thuis

Het nieuwe online boekingsplatform CHEFSTBL wil de ervaring van het uit eten gaan naar een restaurant bij de mensen thuis brengen. Belangstellenden kunnen een chef-kok bij hen thuis laten komen, met alle kookwaar en ingrediënten, voor een andere vorm van een avondje uit.

Food

Duizendste elektrische bezorgwagentje Picnic de weg op

Picnic stuurt vandaag het duizendste elektrische bezorgwagentje de weg op. De wagentjes reden tot nu toe ruim 12 miljoen elektrische kilometers, waarmee volgens de websuper 1,7 miljoen kilo CO2 is bespaard.

E-commerce

225 miljoen dollar voor maaltijdbezorger Instacart

Maaltijdbezorger Instacart heeft een nieuwe financiering weten te regelen van 225 miljoen dollar. Belangrijkste geldschieters zijn DST Global en General Catalyst. De bestaande investeerder D1 Capital deed ook mee.

Food
Premium

Brenno Misuraca (Takeaway.com): ‘We zijn onbedoeld goed geworden in overnames’

Maaltijdbezorger Takeaway.com verhapstukt de ene na de andere overname of fusie, bleek deze week eens te meer. Aan Director of Product Brenno Misuraca de taak al het digitale en de mensen zo snel mogelijk op te nemen. Zonder daarbij de doorontwikkeling van het bestaande uit het oog te verliezen. Alles, hoe experimenteel ook, moet direct waarde toevoegen. “Innovatie is geen losstaand proces hier.”

E-commerce

Uber Eats nu ook beschikbaar in Nijmegen en Den Bosch

Uber Eats is vanaf vandaag ook beschikbaar in Nijmegen en Den Bosch. De keuze voor deze nieuwe steden is gebaseerd op data die laat zien dat er rond Den Bosch en Nijmegen veel interesse is in de bezorgapp.

Food