More stories

Just Eat komt in handen van Takeaway.com

Takeaway.com heeft de strijd om de Britse maaltijdbezorger Just Eat gewonnen. Begin deze middag had het Nederlandse bedrijf 80,4 procent van de aandelen met stemrecht toegezegd gekregen, waarmee de weg open ligt voor een fusie van de organisaties.

Venture

Nieuwe commercieel directeur voor Deliveroo België

Daniel Comptdaer is de nieuwe commercieel directeur voor Deliveroo België. Hij moet de verdere groei van de bezorgdienst stimuleren.

E-commerce

Carrefour koopt online lunchbezorger

De Carrefour Group uit Frankrijk koopt online lunchbezorger Dejbox, een start-up met een omzet van twintig miljoen euro, om de zakelijke markt met digitale diensten te kunnen bedienen.

Food

CES: robot maakt 300 pizza’s per uur

Een Amerikaans bedrijf met de voor Nederlanders verwarrende naam Picnic demonstreert op CES een eerste pizzarobot.

Food

E-commerce omzet PLUS stijgt 33 procent

De e-commerce omzet van supermarkketen PLUS is in 2019 gestegen met 33 procent. De totale omzet is uitgekomen op 2,61 miljard euro.

Food

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag. Dat wordt, net als in voorgaande jaren, naar alle waarschijnlijkheid de drukste dag voor de maaltijdbezorger.

Food

Coop zet hubstructuur op voor bezorging van online boodschappen

Supermarktketen Coop bouwt samen met Telesuper aan een logistieke hub-structuur voor bezorging van online boodschappen. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

Campagnepanel: ‘Alexa, what’s new?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer  Mystery Oreo en het raadsel van de koekjessmaak…

Customer Engagement

Aandeel online omzet Jumbo doorgegroeid tot ruim 4 procent

Het aandeel online omzet van Jumbo is dit jaar doorgegroeid tot ruim 4 procent. De omzet behaald uit het bezorgen aan bedrijven is zelfs verdubbeld in vergelijking met vorig jaar. De supermarktketen publiceerde vanochtend de cijfers over 2019.

Food

150 miljoen euro voor maaltijdbezorger Glovo

Maaltijdbezorger Glovo uit Barcelona heeft 150 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde geleid door Mubadala en met medewerking van Lakestar, Drake Enterprises en Idinvest. Op papier is het bedrijf nu zo’n 1 miljard dollar waard.

Food

2019: de websuper groeit, maar is nauwelijks een bedreiging

De forse groei van online boodschappen vormt geen bedreiging voor de fysieke supermarkt. De bevolking groeit en de supermarktbestedingen per inwoner stijgen, waardoor er in groeigemeentes zelfs ruimte is voor meer supermarkten. Dat bleek eerder dit jaar uit het supermarktrapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Food

McDonald’s breidt McDelivery uit met proef via Thuisbezorgd.nl

McDonald’s en Thuisbezorgd.nl slaan de handen ineen met de bezorging van McDelivery. De samenwerking start komende maandag met een proef in Maastricht om vervolgens gefaseerd uit te breiden naar andere steden.

Food

Deliveroo Nederland haalt streven van vijftig ‘digitale’ restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo wilde eind 2019 vijftig virtual brands hebben in Nederland en dat doel is bereikt. Chicken Today uit Breda, onderdeel van Cafetaria Fine Food, is verwelkomd als vijftigste merk.

Food

Walmart test opnieuw zelfrijdende bezorgauto’s

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart gaat samenwerken met Nuro, een bedrijf achter zelfrijdende bezorgauto’s. In Houston zal een karretje genaamd R2 boodschappen aan huis bezorgen. Ook wordt een autonome Toyota Priuses ingezet.

Food

7 miljoen euro voor Franse boodschappenapp

De Franse boodschappenapp Jow haalt 7 miljoen euro aan financiering op bij Stride.VC, Caterina Fake en Jyri Engeström van Yes VC, en Shan-Lyn Ma, de CEO van Zola.

E-commerce