More stories

Boodschappen bestellen bij Carrefour kan met de stem

Bij supermarkt Carrefour in Frankrijk kun je voortaan boodschappen bestellen met enkel de stem en de smartphone. Daartoe zet de Franse keten de spraaktechnologie van Google in.

Voice

Domino’s verhuist naar Nieuwegein

Domino’s neemt in Nieuwegein een nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum in gebruik. Het dc is 2500 vierkante meter groot, de kantoorruimte 1.300 vierkante meter.

E-commerce
Premium

Start-up CHEFSTBL brengt chef-koks naar thuis

Het nieuwe online boekingsplatform CHEFSTBL wil de ervaring van het uit eten gaan naar een restaurant bij de mensen thuis brengen. Belangstellenden kunnen een chef-kok bij hen thuis laten komen, met alle kookwaar en ingrediënten, voor een andere vorm van een avondje uit.

Food

Duizendste elektrische bezorgwagentje Picnic de weg op

Picnic stuurt vandaag het duizendste elektrische bezorgwagentje de weg op. De wagentjes reden tot nu toe ruim 12 miljoen elektrische kilometers, waarmee volgens de websuper 1,7 miljoen kilo CO2 is bespaard.

E-commerce

225 miljoen dollar voor maaltijdbezorger Instacart

Maaltijdbezorger Instacart heeft een nieuwe financiering weten te regelen van 225 miljoen dollar. Belangrijkste geldschieters zijn DST Global en General Catalyst. De bestaande investeerder D1 Capital deed ook mee.

Food
Premium

Brenno Misuraca (Takeaway.com): ‘We zijn onbedoeld goed geworden in overnames’

Maaltijdbezorger Takeaway.com verhapstukt de ene na de andere overname of fusie, bleek deze week eens te meer. Aan Director of Product Brenno Misuraca de taak al het digitale en de mensen zo snel mogelijk op te nemen. Zonder daarbij de doorontwikkeling van het bestaande uit het oog te verliezen. Alles, hoe experimenteel ook, moet direct waarde toevoegen. “Innovatie is geen losstaand proces hier.”

E-commerce

Uber Eats nu ook beschikbaar in Nijmegen en Den Bosch

Uber Eats is vanaf vandaag ook beschikbaar in Nijmegen en Den Bosch. De keuze voor deze nieuwe steden is gebaseerd op data die laat zien dat er rond Den Bosch en Nijmegen veel interesse is in de bezorgapp.

Food

Starbucks bouwt winkels om tot Pickup Stores

Starbucks gaat de komende achttien maanden honderden eigen (Amerikaanse) winkels ombouwen tot zogenoemde Pickup Stores, waarbij klanten alleen mobiel kunnen bestellen en afrekenen. Starbucks noemt dit het ‘versterken van de digitale relatie met zijn klanten’ en de ‘integratie van de fysieke en digitale klantervaring’.

Food

Just Eat Takeaway gaat samen met GrubHub (update)

Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, bevestigt de overname van de Amerikaanse maaltijdbezorger GrubHub. De koers van het aandeel Uber daalde gelijk met 5 procent, aangezien de Amerikaanse bedrijven eveneens met elkaar in gesprek waren.

Food
Premium

Horeca gretig op reserveringsapps

Horecabedrijven zijn massaal op zoek naar apps en diensten waarmee bezoekers stoeltjes kunnen reserveren in café’s en restaurants die aanstaande maandag 1 juni open mogen. Nieuwe initiatieven schieten uit de grond.

Food

Amazon Food start in India

Terwijl Siggy en Zomato afslanken, start Amazon een met het bezorgen van maaltijden in India onder de noemer Amazon Food. Daarvoor is 6,5 miljard dollar uitgetrokken.

Food

Picnic neemt derde magazijn in Utrecht in gebruik

Online super Picnic heeft een nieuw distributiecentrum in Utrecht in gebruik genomen voor de opslag van bulkgoederen. Het is het derde distributiecentrum van de online supermarkt op bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht.

Food

Colruyt bouwt winkel om tot e-distributiecentrum

Collect&Go, de onlinedienst van supermarkt Colruyt, bouwt een tijdelijke Colruyt-winkel in het Belgische Oudergem om tot een lokaal e-distributiecentrum. Daardoor kan de keten meer bestellingen in Brussel verwerken.

Food

PepsiCo gaat snacks direct aan consumenten leveren

PepsicCo, de bekende fabrikant van frisdrank, chips, ontbijtgranen en snacks, opent in de Verenigde Staten een eigen webwinkel.

Food

Nederlanders gaan ook na de pandemie meer online boodschappen doen

COVID-19 heeft de manier waarop Nederlanders boodschappen doen zeer beslist veranderd. E-commerce koopintenties na de crisis stijgen voor dranken (+7 procent), vers (+5%) en verpakt voedsel (+6%), zo verwacht Nielsen.

Food