Breng je marketing automation in 8 stappen op een hoger niveau
In deze strategy roadmap laten we je zien hoe je vanuit de basis verder werkt naar een geavanceerdere marketing automation strategie.
In deze strategy roadmap laten we je zien hoe je vanuit de basis verder werkt naar een geavanceerdere marketing automation strategie.
Veel sales- en marketingafdelingen werken al met marketing automation maar de mate waarin verschilt. Hoe zetten bedrijven het in en met welke doelen?
Charlotte ’t Sas heeft meer dan vijftien jaar ervaring in (digital) marketing en werkt nu zeven jaar voor Heineken. Wat heeft zij met marketing automation?
Customer Relationship Management (CRM) software is niet hetzelfde als marketing automation software. Dat is een wijdverbreid misverstand.
De marketingafdeling is het laatste bastion binnen bedrijven waar een eigen software platform nog ontbreekt. Sales heeft zijn CRM, Finance en productie ERP, zelfs HRM heeft een eigen platform. Marketeers werken zich dagelijks een slag in de rondte omdat communicatie en leadgeneratiecampagnes los van elkaar gemanaged worden. Data bevindt zich op teveel verschillende plekken in teveel verschillende systemen en ook nog eens verspreid over op zichzelf staande kanalen. Welke belofte kan Marketing Automation hier inlossen?