-

Charlotte t’Sas (Heineken): ‘We besparen op cashback acties met marketing automation’

Charlotte t’Sas heeft meer dan vijftien jaar ervaring in (digital) marketing en werkt nu zeven jaar voor Heineken. Ze heeft daar een marketing automation tool gebouwd die de verwerking van cashback bonnetjes en win-acties regelt.

Ze kunnen bij Heineken een cashback nu helemaal zelf verzorgen, inclusief het uploaden van de bon, verwerken daarvan en het uitbetalen. Het is eigenlijk insourcen van een proces dat vroeger door best wel dure bureaus werd gedaan. Daarmee zorgt Heineken voor een betere klantervaring en merkbelevenis en bespaart Heineken gelijk ook nog serieus geld. Ook de klantdata kan Heineken dan netjes en zelf in kaart brengen en ook daarmee hun community laten groeien. Charlotte vertelt wat de tool doet, hoe ze hem gebouwd hebben en wat de Do’s en Don’ts zijn.

Bekijk hier de hele video (19.03 minuten):

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Emerce heeft onlangs onderzoek gedaan naar marketing automation software, nu gratis te downloaden: ‘Investeringen in marketingtechnologie 2019/2020‘.

Over de auteur: Hans Voorn werkt als manager marketing, online en big data voor Dela.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond