More stories

Google stopt vandaag met podcast-app

Vandaag gaat de stekker uit Google Podcast, de mobiele app die eigenlijk nooit een serieus alternatief werd voor Spotify en Apple. Een zeldzame flop voor de techreus.

Publishing

Vodafone werkt aan verder verbeteren mobiele dekking langs spoor

Vodafone is een project gestart om de mobiele dekking langs het spoor verder te verbeteren. De komende drie jaar wordt door heel Nederland, in etappes, het mobiel bereik op een deel van de spoorwegtrajecten verbeterd.

Mobile

Revolut lanceert eigen eSIM

Digitale bank Revolut introduceert zijn eigen eSIM en wereldwijde dataplannen voor haar klanten. Revolut eSIM zorgt ervoor dat klanten mobiele data krijgen in het buitenland en verbonden blijven zonder onverwachte roamingkosten en onderbrekingen.

Mobile

Deutsche Bahn begint met testritten voor 5G in ICE

Dinsdag rijdt er voor het eerst een trein op een tien kilometer lange testbaan van Deutsche Bahn om de 5G-ontvangst aan boord te testen. De test maakt deel uit van het project Gigabit Innovation Track, waaraan ook O2 Telefónica, het infrastructuurbedrijf Vantage Towers en de leverancier van netwerkapparatuur Ericsson deelnemen.

Mobile

MWC: Huawei wil graag weer toestellen op de Nederlandse markt

“We willen graag weer toestellen op de Nederlandse markt brengen, maar lopen tegen het probleem aan dat gebruikers afhankelijk zijn van iOS en Android, iets dat we nu niet kunnen bieden.” Dat vertelde COO Gert-Jan van Eck van Huawei Nederland vandaag op MWC in Barcelona tegen de verzamelde Benelux pers.

Mobile

Subsidie voor ‘baanbrekend project’ met 6G

Odido, Hansen Technologies, TNO en de Gomibo Group krijgen subsidie van het Nationaal Groeifonds voor een ‘baanbrekend project’ dat is gericht op het introduceren van 6G in Nederland en Europa.

Mobile

Vodafone lanceert Vodafone Young

Vodafone lanceert een nieuw aanbod, speciaal voor jongvolwassenen. Zij kunnen tussen hun 18e en 28ste profiteren van de maandelijkse Vodafone Young-korting. Daarbij kunnen zij, net als alle Vodafone en Ziggo-klanten, ook gebruik maken van de extra’s die Vodafone via Priority aanbiedt.

Mobile

Deutsche Bahn test technologie voor betere mobiele communicatie in treinen

Ononderbroken bellen in de trein en online gaan met 5 GB/s, dat is wat Deutsche Bahn, Ericsson, Telefónica en Vantage Towers nu testen.

Mobile

Twee nieuwe commercials Apple voor Vision Pro

Apple heeft rond de 200.000 augmented reality-brillen verkocht onder de naam Vision Pro. Met twee nieuwe commercials wil het de massamarkt laten zien dat die toestellen kunnen.

Augmented Reality

RAI Amsterdam eerste expo in Europa met privaat 5G-netwerk

RAI Amsterdam is de eerste beurs- en congresorganisatie in Europa met een privaat 5G-netwerk. Deze nieuwe technologie, die pas sinds 1 december 2023 beschikbaar wordt van 5 tot en met 9 februari voor het eerst gebruikt tijdens Cisco Live, een van de grootste IT-evenementen ter wereld.

Mobile

Betaalproviders gaan live in Apples VS App Store, EU nog onduidelijk

Ontwikkelaars in de VS kunnen binnenkort hun iOS-apps in de App Store afrekenen buiten de kassa van Apple om.

Publishing

Kaapt ChatGPT Google Assistent op Android?

OpenAI werkt aan een Android-versie van ChatGPT die de rol van Google Assistent kan overnemen.

Artificial Intelligence

Vrijwel heel Duitsland op 5G

In Duitsland woont meer dan 95 procent van de mensen in een regio waar ze gebruik kunnen maken van mobiele 5G-netwerken. Dat blijkt uit de jaarlijkse statistieken van de netwerkexploitanten Deutsche Telekom, Telefónica en Vodafone. Met de beschikbaarheid van het snelle 5G-netwerk neemt ook het volume van de verzonden gegevens toe.

Mobile

Verbruik mobiele data bij KPN ruim 22 keer hoger dan in 2014

Het mobiele datarecord van vorig jaar werd afgelopen nacht ruimschoots overtroffen: er werd bij KPN 535 terabytes aan mobiele data verbruikt, een stijging van 18 procent ten opzichte van vorig jaar en ruim 22 keer meer dan in 2014. Het aantal verstuurde sms’jes en telefoongesprekken daalde echter opnieuw.

Tech

Shops verschuiven reclamebudget van Search naar TikTok

Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.

Social