More stories

Premium

Nieuwe app Studio Anneloes geeft details duurzaamheid

Kledingwinkel Studio Anneloes brengt volgende week een nieuwe app uit met productinformatie over de duurzaamheid van zijn items.

Sustainability

Snap stopt reclame in chat

Snap test een nieuwe vorm van reclame in zijn app. Adverteerders kunnen chats gaan sturen naar gebruikers. CEO en oprichter Evan Spiegel moet wel, want de reclame-inkomsten vallen tegen.

Online advertising

IFA: Bluetooth 6 aangekondigd

De Bluetooth Special Interest Group (SIG) heeft tijdens IFA 2024 in Berlijn Bluetooth 6 aangekondigd, samen met de release van de ‘Core Specifications’.

Mobile
Premium

App-bouwer Move valt in handen van Framna

De bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move for Mobile en M2mobi) wordt overgenomen door zijn Scandinavische tegenhanger Framna. Het Nederlandse bedrijf wordt in een klap een internationale speler.

Venture

Pixel 9 serie moet het zonder Android 15 stellen

De gisteren aangekondigde Pixel 9 serie komt opmerkelijk genoeg niet met de nieuwste versie van Android, maar nog gewoon met Android 14.

Tech

Belgische mobiele markt krimpt

De Belgische mobiele markt is voor het tweede achtereenvolgende kwartaal gekrompen, waarbij de omzet uit diensten in het tweede kwartaal met 0,7 procent op jaarbasis daalde. Dit werd gecompenseerd door een sterke groei van de breedbandinkomsten, waardoor de totale markt in het tweede kwartaal op jaarbasis met 2,9 procent groeide tot bijna 1,8 miljard euro, aldus onderzoek van Telecompaper.

Mobile

Ook Odido gaat stoppen met 3G

Odido, het voormalige T-Mobile, gaat 3G uitfaseren. Odido houdt de 3G-techniek tot tenminste 1 augustus 2026 beschikbaar en communiceert minimaal zes maanden van tevoren de concrete datum van het stopzetten van de 3G-dienstverlening.

Mobile
Premium

Marktaandeel MVNO’s blijft met 14 procent erg bescheiden

Het marktaandeel van zogenoemde Mobile Virtual Network Operators (MVNO’s) in Nederland is in het eerste kwartaal van 2024 gestegen tot ruim 14 procent, met meer dan 3,2 miljoen sims. Dit blijkt uit het meest recente Dutch Mobile Virtual Operators-rapport van Telecompaper. Ondanks deze groei voorspelt Telecompaper een lichte daling van de MVNO-markt in de komende jaren.

Tech

Chinese merken verdringen Apple op thuismarkt

Apple komt niet langer voor in de top 5 smartphone-verkopers in China. Merken als Vivo, Huawei en Xiaomi – en Android in het algemeen – hebben het bedrijf naar de zesde plaats geduwd.

Mobile

Odido activeert nieuwe 5G-frequenties

Odido activeert vandaag als eerste provider de recent verworven 5G-frequenties en biedt daarmee naar eigen zeggen een nog betere netwerkervaring.

Mobile

Kwart personeel eruit bij BeReal

De sociale foto-app BeReal ontslaat een kwart van zijn medewerkers, twee weken nadat het in handen kwam van een nieuwe eigenaar.

Social

KPN, Odido en VodafoneZiggo winnaars veiling Nederlandse 5G-netwerken

Drie bedrijven hebben vandaag frequentieruimte verworven bij de Nederlandse veiling van landelijke 5G-netwerken. KPN, Odido en VodafoneZiggo kunnen hierdoor al vanaf juli 2024 deze frequenties in gebruik nemen en daarmee snelle mobiele communicatie aanbieden aan bedrijven en consumenten. Via de veiling, die op 25 juni was gestart, heeft de Rijksoverheid nieuwe frequenties op de zogenoemde 3,5 Gigahertz-band beschikbaar gesteld om aan de nog altijd groeiende datavraag te voldoen.

Mobile

Opnieuw sterke mobiele datagroei en versnelling uitrol 5G in België

Belgen bellen steeds minder mobiel, zo blijkt uit onderzoek van toezichthouder BIPT. Het datavolume steeg daarentegen jaar-op-jaar met 30 procent. De communicatie is verschoven naar WhatsApp, iMessage en Facebook Messenger

Mobile

Brussel: Apple belemmert ontwikkelaars in App Store

De Europese Commissie meent dat Apple de Digital Markets Act overtreedt. App-ontwikkelaars krijgen te weinig slagruimte om gebruikers te informeren over goedkopere aankooplocaties hun software.

Venture

Oranje-app KNVB: Van 50.000 naar 200.000 gebruikers

De Oranje-app van de KNVB moet het fundament worden voor een nauwer contact met voetbalfans. In een paar weken tijd kreeg de app 50.000 nieuwe gebruikers. Eind EK moeten dat er 200.000 zijn.

Sport