More stories

T-Mobile stelt glasvezelnetwerk Den Haag Segbroek open

T-Mobile stelt het glasvezelnetwerk dat nu in Den Haag Segbroek wordt aangelegd per direct open voor concurrenten. Het zogenaamde wholesale aanbod is vandaag openbaar gepubliceerd.

Tech

HTC lanceert premium pc-gebaseerde VR-systeem

HTC VIVE kondigt de nieuwe VIVE COSMOS, het nieuwste premium pc-gebaseerde virtual reality-systeem van het bedrijf met een zogeheten modulair faceplate design. Cosmos wordt op 3 oktober gelanceerd in Europa voor 799 euro. Bestellen kan nu al.

Virtual Reality

Machine learning is mensenwerk

Alle slimme huidige technologie ten spijt, we zijn vaak helemaal nog niet zover als we denken. Zeker niet als je het vergelijkt met wat er in de afgelopen decennia werd bedacht, voorspeld en verwacht. Hooverboard? Niet echt. Zelfrijdende auto? Mwah. Autonoom opererende, zelflerende computersystemen? Op één hand te tellen.

Artificial Intelligence

Relatief veel datalekken bij MKB

Een kleine 36 procent van de kleine bedrijven wereldwijd is slachtoffer geweest van datalekken. Dat blijkt uit recent onderzoek van Kaspersky onder 1138 ondernemingen. De Russische online beveiliger signaleert een groei van 6 procent in vergelijking met 2018 toen 30 procent van de organisaties tot 50 medewerkers te maken kregen met datalekken.

Security

Daniel Sytsma (Isobar, Studio Kraftwerk): ‘Wij brengen merkcommunicatie en innovatie samen’ 

Daniel Sytsma is als ontwerper begonnen en ‘opgegroeid’ als creatief en art director. Later werd hij creatief directeur en richtte Studio Kraftwerk op. Inmiddels verdeelt hij zijn tijd tussen zijn rol als Chief Design Officer EMEA en Executive Creative Director in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over de ‘innovation gap.’

Digital Design

Mozilla lanceert betaalde support voor zakelijke klanten Firefox

Mozilla introduceert betaalde ondersteuning voor zijn Firefox browser voor zakelijke klanten. Die betalen daarvoor 10 dollar per installatie.

Tech

iPad mini zorgt voor groei marktaandeel Apple in tabletmarkt

De iPad mini heeft gezorgd voor groei van het marktaandeel van Apple in de markt voor tablets. De markt als geheel vertoonde wederom een flinke daling van 11,7 procent.

Tech

ABN AMRO verkent mogelijkheden quantumsoftware

ABN AMRO en het Amsterdamse onderzoeksconsortium QuSoft gaan gezamenlijk de kansen van quantumsoftware en quantumcomputers onderzoek. De samenwerking, genaamd DisQover, moet duidelijk maken welke problemen in de financiële sector beter op te lossen zijn met quantumcomputers.

Tech

Zakelijke tablet Samsung naast valbestendig ook water- en stofbestendig

Samsung introduceert de Galaxy Tab Active Pro, een zakelijke tablet bedoeld voor gebruik in de overheid, het transport en de detailhandel.

Gear

Telindus: focus op service en happy customers

ICT-bedrijf Telindus bestaat volgend jaar 35 jaar en ondergaat ondertussen een flinke transformatie. Director sales en marketing Bas ter Heurne vertelt hoe het ICT-bedrijf zich transformeert tot een echte serviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Telindus sterk in op ‘een ultieme klantbeleving’.

Customer Service

TAB opent kantoor in Nederland

TAB, ook wel The App Business, opent zijn tweede buitenlandse kantoor en doet dat in Amsterdam.

Tech

iPhone- en Samsung-gebruikers blijven merk trouw

Zo’n twee derde van de Nederlanders die nu een iPhone of een mobiel toestel van Samsung bezitten, had hetzelfde merk bij het vorige mobiele toestel. Bij Huawei, de nummer 3 smartphone op de Nederlandse markt, is het merendeel van de huidige bezitters van een Huawei-toestel juist overgestapt van een ander merk smartphone. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper op basis van het Consumer Insights-panel.

Tech

McDonalds in spraaktechnologie, nieuw lab in Silicon Valley

McDonalds neemt het bedrijf Apprente over, dat zich heeft gespecialiseerd in stemtechnologie. Daarmee zouden bestellingen in diverse talen kunnen worden opgenomen.

Voice

Modern CMS selecteren? Gebruik deze selectiecriteria

Met het huidige tempo waarin technologische innovaties elkaar opvolgen verwachten consumenten dat de digitale ervaring in hetzelfde tempo evolueert. Ze verwachten een hyper gepersonaliseerde en cross-device ervaring. Om in deze behoefte te kunnen voorzien moet je beschikken over een flexibel en toekomstbestendig CMS. Deze whitepaper biedt handvatten voor het selecteren van een modern CMS.

CMS

Maak de businesscase voor een headless CMS

De markt van headless content management-systemen (CMS) is de afgelopen jaren hard gegroeid. Het aanbod en de verschillen tussen headless CMS leveranciers zijn groot. Magnolia heeft onderzoek gedaan naar de belangrijkste beweegredenen om te migreren naar een headless CMS en vergeleken hoe het implementatietraject eruit ziet. Met deze handvatten kun je aan slag met het maken van de businesscase voor een headless CMS.

CMS