Nieuwe directie voor Leaseweb
Svenja de Vos en Lex Boost nemen gezamenlijk de rol van CEO op zich bij hostingbedrijf Leaseweb. Oprichter en voormalig CEO Con Zwinkels en voormalig CFO Pieter Dijkhuis blijven bij Leaseweb als toezichthouders.
Svenja de Vos en Lex Boost nemen gezamenlijk de rol van CEO op zich bij hostingbedrijf Leaseweb. Oprichter en voormalig CEO Con Zwinkels en voormalig CFO Pieter Dijkhuis blijven bij Leaseweb als toezichthouders.
Zeker vier Amerikaanse partijen zijn volgens president Donald Trump in gesprek over de verkoop van het Amerikaanse belang van het Chinese sociale mediaplatform TikTok. En die zijn volgens hem alle vier even interessant.
Voor een onbekend bedrag koopt reclamegroep Publicis de specialist in consumentdata en ID-technologie Lotame.
Discord overweegt een beursgang. Dat schrijft de New York Times op basis van betrokkenen. De gesprekken met investeringsbanken verkeren echter nog in een vroeg stadium.
Het Deense staatspostbedrijf PostNord bezorgt eind 2025 de allerlaatste brief op kaart. Daarmee komt er een einde aan een dienst die vierhonderd jaar heeft bestaan.
Amerika ontwikkelt een strategische reserve waar het niet goud, maar bitcoin in aanhoudt.
Alphabet, moederbedrijf van Google, heeft regering van president Donald Trump gevraagd om het bedrijf niet op te laten splitsen, zoals het ministerie van Justitie heeft voorgesteld.
HousingAnywhere benoemt Antonio Intini als Chief Executive Officer (CEO). Sinds 2019 was Intini Chief Business Development Officer bij Immobiliare.it, een woonplatform in Italië.
Tegen een waardering van 61,5 miljard dollar haalt AI-bedrijf Anthropic 3,5 miljard dollar op bij grote investeerders.
MrWork, dat recruitmentmarketing automatiseert, heeft Talentir en diens platform Dripps.ai overgenomen.
Airbnb heeft Clément Eulry aangesteld als Country Manager voor Nederland.
Het World Economic Forum en VivaTech openen in Parijs een nieuw Europees innovatiecentrum voor AI. Onderzoekers, beleidsmakers en bedrijven komen daar samen om AI-oplossingen te bouwen.
Bedrijven zijn steeds meer tijd kwijt aan het doorspitten van irrelevante sollicitaties als gevolg van de stijgende populariteit van AI-gegenereerde cv’s. Wereldwijd gaat het om gemiddeld 9,24 dagen per uitstaand vacature. Dit is een van de belangrijkste bevindingen uit internationaal onderzoek onder 4.000 bedrijven in 10 landen in opdracht van Remote, het wereldwijde HR-platform voor gedistribueerde bedrijven.
Het Amerikaanse bedrijf CoreWeave spreekt met belangstellende investeerders over een beursgang, die mogelijk in deze week al kan plaatsvinden.
Chinese burgers blijken veel optimistischer over het potentieel van AI dan veel Europese landen, waar zorgen bestaan over het verdwijnen van banen, zo blijkt uit bijgaande infographic.