More stories

Goodiebox vangt zes miljoen voor Europese expansie

De makers van cosmeticadoos Goodiebox, online verkrijgbaar via een maandabonnement, ontvangen 5,7 miljoen euro om hun dienst op de Europese markt op te schalen.

Fashion

Oracle en Microsoft bundelen clouds

Oracle en Microsoft hebben een interconnectieafspraak gemaakt over hun wederzijdse cloudstacks.

Cloud

‘Amazon meest waardevolle merk’

Amazon heeft inmiddels de hoogste merkwaarde in de jaarlijkse BrandZ Top 10. Met 315,5 miljard dollar passeert Amazon zowel Apple (309,5 miljard) als Google (309,0 miljard). Microsoft dat in 2006 nog de allereerste ranglijst van de Top 100-BrandZ aanvoerde, neemt dit jaar de vierde plek in.

Venture

Happy Horizon neemt belang in EEN Media

Het netwerk van marketingbureaus Happy Horizon uit Eindhoven verwerft een minderheidsbelang in EEN Media uit Amsterdam.

Venture

Rochdi Darrazi, Boldking: ‘Google doet het goed, maar tv is de aanjager’

Hoe boks je als nieuwkomer op tegen Gillette en Wilkinson die samen 85 procent van de scheermarkt in handen hebben? Hoe verleid je consumenten zonder zichtbaar te zijn in de winkelschappen? CEO Rochdi Darrazi legt uit hoe Boldking met messcherpe marketing en de juiste mensen een merk bouwt dat de traditionele scheermarkt in beweging brengt.

Online advertising

JouwWeb over grens van 20.000 sites en shops

Websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven is vandaag over de grens van 20.000 betalende gebruikers gegaan, een heterogene groep van kleine ondernemers en webwinkels.

E-commerce platforms

Cronius neemt MijnEnergieInzicht over van Enpuls

Internetbureau Cronius neemt per 1 juli 2019 de online energieverbruiksmonitor MijnEnergieInzicht van Enpuls over.

Venture

Ontslagen in top Uber

Het rommelt nog steeds aan de top van Uber, waar COO Barney Harford en marketingdirecteur Rebecca Messina zijn opgestapt. CEO Dara Khosrowshahi zegt dat de ontslagen nodig zijn om meer greep op de bedrijfsvoering te krijgen.

Venture

Joost de Valk weg bij WordPress

Joost de Valk stapt op als ‘CMO van Wordpress’. De Nederlander staot na nog geen half jaar op, omdat de organisatie niet gereed is voor de overkoepelende marketingstrategie die De Valk wil helpen neerzetten.

CMS

Transavia richt investeringstak op

Luchtvaartmaatschappij Transavia richt in de vorm van Ventures een nieuwe tak op om te investeren in kleine, specialistische start-ups en strategische samenwerkingen aan te gaan.

Travel

Google koopt analytics start-up voor 2,6 miljard

Google legt 2,6 miljard dollar contant op tafel om start-up Looker te kopen. Dat is gespecialiseerd in business intelligence en big data analytics. De diensten van het bedrijf worden geïntegreerd in Google Cloud.

Venture

Scoupz neemt vergelijkingssite Shoprise over

Vergelijkingssite Scoupz uit Eindhoven neemt zijn nieuwe tegenhanger Shoprise uit Alkmaar over.

Venture

Emerce Travel Startup van Het Jaar: Briq Bookings

Briq Bookings is Emerce Travel Startup van Het Jaar geworden. Het bedrijfje biedt gepersonaliseerde boekingen, ‘zodat iedereen een VIP kan zijn’. 

Start-ups

De rol van de CMO verandert

Naadloze klantervaringen, veel bedrijven slagen er nog niet in om hier daadwerkelijk in te voorzien. En dát komt doordat er nog een functie ontbreekt: de chief collaborator. De chief marketing officer (CMO) bevindt zich in de ideale positie om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en ‘CMO collaborator’ te worden,

Strategy

OR XS4ALL: ‘Substantiële risico’s bij KPN-integratie’

KPN vraagt de Ondernemingsraad van XS4ALL om advies over de voorgenomen integratie van de internetprovider. Die zegt in een eerste reactie dat dat proces substantiële risico’s zou opleveren met wezenlijke impact.

Legal
1 4 5 6 7 8 260