-

eyeOpen wordt Knab Hypotheken: ‘Hypotheekkennis omgezet in content’

De naam eyeOpen.nl verdwijnt van de hypotheekmarkt en gaat op in Knab Hypotheken. Dit vertelt Managing Director Olivier Tardieu op Conversion 2017. Op de door Knab Hypotheken gelanceerde site is de kennis die van oudsher in hoofden van hypotheekadviseurs zit, omgezet in online content. Tardieu probeert met deze bak aan content klanten te helpen om zelf in korte tijd tot een beslissing te komen.

Zowel de site van eyeOpen als Knab Hypotheken staat nu nog live, maar ergens de komende maanden zal die eerste verdwijnen, zo verwacht Tardieu. Die aankondiging komt niet helemaal onverwachts: afgelopen september lanceerden de twee bedrijven samen Knab Hypotheken. EyeOpen neemt het advies voor rekening. “Knab wordt veel meer een financieel assistent”, denkt hij.

Voor de groei van het nieuwe hypotheekplatform is een belangrijke rol weggelegd voor content marketing, legt Tardieu uit. “Er zit heel veel kennis in het hoofd van de hypotheekadviseur, die kennis hebben mensen nodig om in een heel korte tijd zelf een beslissing te nemen. Alles wat in het hoofd zit hebben we online gebracht. In begrijpelijke taal, in video’s, infographics, presentaties en rekentools.”

Het doel is om de content zo te organiseren dat in iedere fase van een aankooptraject pro-actief de volgende vraag wordt beantwoord via één van de digitale kanalen. Dus is er eenmaal besloten dat het inderdaad verstandig is om een huis te kopen in plaats van te huren, dan richt te content zich automatisch op hoe zo’n huis gekocht kan worden of wat de overwegingen zijn tijdens het afsluiten van een hypotheek. “Daar heeft iemand het meeste aan. En is iemand niet geïnteresseerd dan klikt diegene gewoon weg.”

Tardieu kijkt daarbij verder dan de website en e-mail. Ook huizensite Funda is daarin een interessante mogelijke partner. “Die willen ook relevant blijven. En daar zitten mensen die willen weten hoe zoiets allemaal gaat. Hoe regel je een hypotheek? En wat is belangrijk? Sommige mensen willen daarna iemand spreken en dat kan ook.”

In zijn visie gaat met de hypotheekmarkt hetzelfde gebeuren als in de reiswereld. De directe verkoop verschuift naar het web. “In de reiswereld gebeurde er in het begin ook niet zoveel. Die ‘ineens heel hard groeien’ verwacht ik dit jaar. Over een paar jaar sluit ongeveer de helft van de mensen de hypotheek online af.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond