Download

Download
0
4.1k
Channel: Analytics

E-commerceprestaties monitoren? Gebruik deze vier casestudies

In het uiterst concurrerende e-commerce landschap correleert het succes van je bedrijf direct met hoe snel je prestatieproblemen kunt opsporen en oplossen. Goed inzicht in de e-commerceprestaties van je website zijn de sleutel tot succes. Ook biedt het je  handvatten voor het optimaliseren van je website en mobiele apps.

Zo verbeter je de performance van je webshop

Dit eBook beschrijft hoe je de e-commerceprestaties van je website en mobiele apps kunt monitoren met op SaaS-gebaseerde analytics software. De best practices in dit eBook wordt beschreven met behulp van vier casestudies. Het eBook gaat in op:

  • Een data driven aanpak voor het oplossen van e-commerce problemen.
  • De belangrijkste voordelen vanop SaaS-gebaseerde analytics software.
  • Het belang van inzicht in de performance van je webshop tijdens piekverkoopmomenten.
Klantfeedback als basis voor website-optimalisatie

De eerste casestudy omschrijft hoe Trainline de e-commerceprestaties van hun website heeft geoptimaliseerd. Treinbedrijven liggen altijd onder een vergrootglas. Bij vertraging of storingen moet de website reizigers informeren over de status en een alternatieve reisoptie bieden. Om dit te realiseren heeft Trainline er in 2013 voor gekozen om de website te herstructureren. De basis voor deze herstructurering was de feedback van reizigers en klanten.

Om de e-commerceprestaties goed te kunnen monitoren was betaalbare en toekomstbestendige monitoring software nodig, de oplossing werd gevonden in de op SaaS-gebaseerde analytics software van New Relic. Met behulp van deze software is de interne feedbackcyclus verkort en kunnen de developers direct de impact zien van hun aanpassingen. Lees in het eBook welke overige resultaten Trainline heeft behaald.

Een luxe product vraagt om een exclusieve website ervaring

De tweede casestudy gaat in op de case van Luisa Via Roma. De producten van dit Italiaanse modemerk worden voornamelijk verkocht via de website en is alleen toegankelijk voor een selecte groep klanten. Omdat het bedrijf zo afhankelijk is van online verkoop, is het cruciaal dat het team achter luisaviaroma.com altijd de beschikking heeft over moderne en accurate analytics software.

Luisa Via Roma’s Software Architect Fabio Testa vergelijkt de benadering van zijn team met die van een startup. “We zijn altijd vooruitstrevend”, zegt hij, “altijd op zoek naar nieuwe tools”. Door deze continue zoektocht naar de nieuwste en beste tools is Luisa Via Roma uiteindelijk uitgekomen bij New Relic. Lees in het eBook hoe de monitoring journey van Luisa Via Roma eruit ziet.

Realime inzicht in de e-commerceprestaties

In de derde casestudy wordt ingezoomd op de Duitse retailer, Bringmeister. Bringmeister is te vergelijken met Picnic in Nederland, je kunt je boodschappen doen vanuit je luie stoel en deze thuis laten bezorgen. Het geheim achter het succes is gebruiksgemak. “Als de website te traag is, kunnen klanten de producten die ze willen niet vinden en als het betaalproces niet eenvoudig is, zullen mensen onze service niet gebruiken”, aldus Urs Martini, Chief Technology Officer bij Bringmeister.“ Om deze belofte waar te kunnen maken was realtime inzicht nodig in de e-commerceprestaties van de website. Martini had in een vorige baan gewerkt met de analytics software van New Relic en daarom was de keuze snel gemaakt. Lees in het ebook welke resultaten er behaald zijn.

Een optimale klantervaring tijdens piekmomenten

In de laatste casestudy staat het Duitse HolidayCheck centraal, dit is één van de grootste reisvergelijkers in Duitsland. De belangrijkste uitdaging voor HolidayCheck is het opvangen van piekmomenten voor het boeken van vakanties. Bij het doorontwikkelen van de website en het toevoegen van nieuwe functies en mogelijkheden is de verwachting van klanten leidend.

Voorheen draaide de HolidayCheck-infrastructuur op een managed hosting-omgeving, waardoor het development-team weinig zicht had op de gezondheid en prestaties van de website. Het HolidayCheck-team wist dat het beter inzicht in prestaties en diepere analyses nodig had om problemen sneller op te kunnen lossen en te voorkomen dat ze zich in de eerste plaats zouden voordoen. Het vond een oplossing in de New Relic Software Analytics Cloud. Lees in het eBook wat de impact is van New Relic’s analytics software op de e-commerceprestaties van HolidayCheck.

Neil MacGowan