Koop dit onderzoek voor 478,-

Koop dit onderzoek voor 478,-
0
4.013
Channel: Analytics

Emerce Research: Investeringen in marketingtechnologie 2018

Gepubliceerd door VODW Consultancy & Emerce Research

Door de snelheid van de ontwikkelingen is het moeilijk voor bedrijven te bepalen of ze nu voor- of achterlopen met hun marketingtechnologie en of ze in de juiste trends investeren en andere beter over kunnen slaan. Met die vraag in het achterhoofd heeft Emerce besloten het eerste grootschalige onderzoek te starten naar gebruik van en investeringen in marketingtechnologie.

Voor de opzet van het onderzoek en de analyse heeft Emerce hierin samengewerkt met de marketingtechnologen van marketingadviesbureau VODW, met als resultaat:

  • Vergelijking van 250 technologie- en softwareaanbieders in Nederland
  • Een deelname van 721 Nederlandse bedrijven
  • Inzicht in welke tech-oplossingen Nederlandse bedrijven op dit moment inzetten
  • Per tech-categorie een top 5 van aanbieders die op de shortlist staan voor 2018
  • Inzichten in de huidige en verwachtte investeringen in martech
  • De belangrijkste thema’s omtrent martech bij Nederlandse bedrijven

Waarom dit onderzoek?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Dit onderzoek geeft inzicht in de volgende thema’s.

  • Hoe verhoudt de martech stack zich ten opzichte van technologiekeuzes bij andere organisaties?
  • Hoeveel investeren organisaties in marketing technologie?
  • Wat is de shortlist van favoriete tools in een specifieke marketingtechnologie? Wat is de top 5?
  • Wat zijn nieuwe gebieden waar men dit jaar in investeert?
  • Benchmark-mogelijkheid van de eigen martech stack ten opzichte van andere Nederlandse organisaties.
  • Wat zijn de geplande investeringen voor 2018?
  • Inzichten in het selectieproces en criteria voor marketingtechnologieoplossingen

Marketingtechnologie, de categorieën

In iedere marketingtechnologiecategorie zijn voor dit onderzoek de belangrijkste subcategorieën opgenomen die door Nederlandse online en digital marketeers worden gebruikt. Per subcategorie is vervolgens een selectie gemaakt van Nederlandse en buitenlandse aanbieders van die technologieoplossingen en zijn in totaal ongeveer 250 technologieleveranciers met naam opgenomen in het onderzoek:

  1. Advertising en Promotion, waaronder display en programmatic marketing, PR, social media marketing, zoekmachinemarketing, videomarketing.
  2. E-Commerce en Sales, waaronder e-commerce platform technologie, affiliate marketing software.
  3. Content en Experience, waaronder content management (CMS) systemen, inbound content marketing platformen, e-mailmarketing, Marketing Automation, DAM en MRM, Conversion Rate Optimization en Personalization.
  4. Data en Analytics, waaronder customer data platforms, DMP’s, predictive analytics, tag management solutions, dashboard, mobile en web analytics.
  5. Management, waaronder agile en scrum software, product roadmap software, team collaboratiesoftware.
  6. Relationship en social, waaronder CRM-systemen, call en e-mail management software, community management, influencer marketing, feedback en chatoplossingen.

Over dit onderzoek

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik en de investering in marketing technologie oplossingen in Nederland. Emerce Research biedt met dit eerste grote onderzoek de markt meer grip op de veelheid aan keuzes. Welke tooling wordt waarvoor gebruikt, met welke budgetten en welke marketingtechnologieën worden nog weinig gebruikt? 

Inhoudsopgave & specificaties

  1. Managementsamenvatting
  2. Inleiding en voorwoord
  3. Onderzoeksopzet en respondenten
  4. Belangrijkste thema’s en inzichten
  5. Gebruik van marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties
  6. Investering in marketing technologie
  7. Selectieproces en criteria voor marketing technologie oplossingen
  8. Eigenaarschap en budgetverantwoordelijk
  9. Huidige en geplande marketing technologie oplossingen in Nederlandse organisaties

Aantal pagina’s: 57

Auteurs: Michael Klazema, Chief Marketing Technologist bij VODW & Emerce Research

Bestand: Download in PDF

Prijs: € 478,00 (€ 395,- excl. btw)

Michael Klazema