0
10,3K
Channel: Data

Het goud zit in je data. Maar hoe haal je het eruit?

Je hebt veel data over je klanten, maar hoe gebruik je die om ook echt een goede klantervaring op maat te bieden? De goede tool is daarvoor een absolute noodzaak, maar bij het selecteren van die tooling kan veel misgaan. ‘Het goud zit in je data. Maar hoe haal je het eruit?’ leidt je met praktisch advies door het selectieproces. Wat zijn de valkuilen? Welke eisen moet je stellen aan een pilotproject? Hoe richt je leveranciersrelaties in? En, niet onbelangrijk, welke data-tool past eigenlijk bij jouw data-uitdaging?

Alles produceert tegenwoordig data. Je website, je auto’s, noem het maar op. Het verzamelen van data is dus niet je uitdaging. Het is het integreren en bruikbaar maken ervan. Veel van de huidige data-infrastructuur heeft een hele specifieke bedrijfstoepassing, zoals CRM- of e-commercesystemen. Bij het invoeren van tooling voor data-analyse op klantniveau worden dat bottlenecks.

De 6 stappen naar de juiste tool

  • Je zoektocht naar data in je organisatie geeft je een beeld van wat er is, wat je mist en wat er moet gebeuren op het gebied van integratie.
  • Op basis daarvan kies je of je een CDP, een CRM of een DMP nodig hebt.
  • Een pilotproject leert je of je het goede platform en de goede leverancier gekozen hebt.
  • Integreer je databronnen en bouw een bedrijfsbreed 360 graden-klantbeeld.
  • Na een bedrijfsbrede uitrol ben je klaar om agile aan datatoepassingen te gaan werken die snel waarde leveren.
  • Nu is het tijd om groot te denken en te experimenteren. Blijven zoeken is de beste manier om nieuwe waarde te vinden in je data.

Bij iedere stap leer je wat er mis kan gaan en waar je aan moet denken. Alles gebaseerd op verhalen uit de praktijk.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie