Beluister podcast

Beluister podcast
0
3.7k

De nieuwe spelregels van Customer Loyalty

De regels voor consumentenloyaliteit zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Klanten zijn een stuk veeleisender geworden, gaan zelf actief op zoek naar de beste deal en switchen even makkelijk van baan als van favoriete kledingmerk. Hoe speel je hier anno 2018 op in? Het is wellicht makkelijker geworden om nieuwe doelgroepen aan te boren via social media en andere kanalen, toch hebben bedrijven – ongeacht de industrie – loyale klanten nodig om te overleven en te groeien. Hoe loyaler de klant, hoe meer winstgevend voor een merk.

Maar, klanten simpel binden met prijs en kortingspunten, creëert geen echte loyaliteit meer – klanten kiezen even makkelijk voor een concurrerende partij met dezelfde diensten. Het maken van een emotionele connectie is de crux. Dus een persoonlijke binding aangaan met je klanten. Hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat dit houdbaar op de lange termijn is?

Thema’s van deze podcast:
  • Hoe waardevol is feedback om klantloyaliteit op te bouwen?
  • Hoe maak je een persoonlijke connectie met je klanten?
  • Hoe vertaal je customer loyalty door naar je digitale kanalen?
Over de sprekers:
  • Krijn Schuurman (host) heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.
  • Caroline van der Lande (expert) is mede-oprichter en eigenaar van De Buurtboer. De Buurtboer verzorgt op abonnementsbasis gezonde lunches met verse, lokale en ambachtelijke producten voor bedrijven (o.a. voor Tony Chocolony, Booking en Wetransfer). Jaarlijks bezorgt De Buurtboer meer dan 1,5 miljoen lunches in Nederland.
  • Alwin Snippe (expert), manager online marketing voor Greetz, is 4.5 jaar werkzaam bij dit prachtbedrijf. Zijn huidige rol bestaat uit drie onderdelen; (loyale) nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten her-activeren. Ook is Alwin marketing product owner van de Always On Campagnes van Greetz. Een rol waarbij twee marketingwerelden bij elkaar komen; branding- & performance marketingcampagnes.

Emerce en Awin ontwikkelen een reeks maandelijkse podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals aan de tand voelt over urgente onderwerpen én naar hun vergezichten vraagt.

Redactie Emerce