Download

Download
0
1.3k

Ontwikkel een succesvol loyaliteitsprogramma, voorkom deze negen valkuilen

In een bedrijfswereld die razendsnel evolueert, proberen bedrijven tegemoet te komen aan de steeds kritischere klant en de steeds korter wordende aankoopreis. Het is daarom voor bedrijven belangrijk om aandacht te besteden aan een optimale merkbeleving en loyaliteit. Een succesvol loyaliteitsprogramma is hierbij een belangrijk hulpmiddel en kan je een belangrijk concurrentievoordeel opleveren.  Waar moet je op letten bij het ontwikkelen en optimaliseren van een succesvol loyaliteitsprogramma?

Het ontwikkelen van een succesvol loyaliteitsprogramma

Deze whitepaper beschrijft de negen belangrijkste valkuilen van een loyaliteitsstrategie. Daarnaast worden er een aantal handvatten en praktische tips aangereikt om deze valkuilen te vermijden. Lees in de whitepaper hoe je een succesvol loyaliteitsprogramma ontwikkelt, implementeert en beheert.

De negen valkuilen van een loyaliteitsstrategie

De valkuilen kunnen gecategoriseerd worden in drie strategische domeinen: business en operationeel, de waardepropositie richting de klant en promotie en informatie. De whitepaper beschrijft per domein de veelvoorkomende valkuilen. Enkele voorbeelden van valkuilen zijn:

  • Het puntensysteem is statisch: er wordt enkel punten gespaard op basis van de verkoopprijs van een product.
  • Er wordt gebruik gemaakt van een inside-out benadering: programmabeheerders weten niet waarom klanten deelnemen aan hun loyaliteitsprogramma.
  • Het loyaliteitsprogramma is voorspelbaar en statisch: het loyaliteitsprogramma blijft continu hetzelfde en verandert niet.
Het ontwikkelen van een succesvol loyaliteitsprogramma

Het ontwikkelen, implementeren en beheren van loyalty programma’s is vaak complex en ingewikkeld. Door de opkomst van mobiele technologie en gamification is een diepgaand inzicht in het klantgedrag vereist. De whitepaper bevat een overzicht waarin de negen behandelde valkuilen worden opgesomd plus wat je kunt doen om deze valkuil te vermijden.

Alexandra Ptchelintseva