0
2.8k

Bereik je klant met gamification en een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma

Twintig procent van de consumenten in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Duitsland, Nederland, Italië en Polen zien gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen als een essentieel onderdeel van hun loyaliteit voor een bepaald merk of winkel. Net zoals een mobielvriendelijke website is een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma een belangrijk pluspunt. Hoe ontwikkel je een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma? En aan welke eisen moet dit programma voldoen?

Het ontwikkelen van een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma

Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van je eigen mobielvriendelijk en gamified loyaliteitsprogramma. De whitepaper gaat in op:

  • Hoe je mobiele technologie en gamification integreert in je loyaliteitsprogramma’s.
  • De belangrijkste voordelen van gamified en mobielvriendelijke loyaliteitsprogramma’s.
  • Hoe bedrijven als Disney, Hilton Hotels en Samsung Pay voor mobiel geoptimaliseerde loyaliteitsprogramma’s hebben ontwikkeld.
Adaptieve retail

Winkeliers moeten zich aanpassen om te floreren in de door mobiele apparaten gedomineerde winkelomgeving. Het is hierbij belangrijk dat je rekening houdt met:

  • Spreek de taal van je klant: communiceer met je klant op manier die bij hen past.
  • De behoefte aan personalisatie: communicatie en aanbiedingen op maat.
  • Respecteer privacy en vindt de juiste vertrouwensbalans.
De invloed van technologische ontwikkelingen op loyaliteitsprogramma’s

Mobiele technologie biedt consumenten meer mogelijkheden om met merken in contact te komen, wat het vertrouwen versterkt. De whitepaper beschrijft vijf soorten technologieën die customer loyalty een boost hebben gegeven. Dit zijn:

  1. (Mobiele) Apps
  2. Wearables
  3. Mobiele betalingen
  4. Locatie gebaseerde services
  5. Virtual reality

Lees in de whitepaper wat de toegevoegde waarde van deze technologieën is voor loyaliteitsprogramma’s en hoe bedrijven als Disney , TUI Group en Samsung Pay deze technologieën inzetten voor hun eigen loyaliteitsprogramma’s.

Een hogere engagement met gamification

Gamification is in opkomst en maakt zijn intrede in de wereld van customer loyalty. Loyaliteitsprogramma’s lijken steeds meer op games. De uitdaging hierbij is om consumenten boeiende en verassende ervaringen te bieden, met als doel om herhalingsaankopen en loyaliteit te stimuleren.

Vier gamification typen

Professor Richard Bartle heeft in 1996 onderzoek gedaan naar de meest dominante archetypen in multiplayer games. Hij heeft hierbij vier typen geïdentificeerd:

  1. Prestatie gedreven gamers
  2. Ontdekkingsreizigers
  3. Socializers
  4. Killers

Lees in de whitepaper wat deze typen inhouden en hoe je Bartle typen kunt gebruiken voor het ontwikkelen van gamified loyaliteitsprogramma’s. Menselijke motivatie is natuurlijk veel complexer dan deze archetypen, maar ze zijn het waard om in gedachten te houden wanneer je een gamification-element voor je programma ontwerpt.

Het kiezen van de juiste insteek

Wat voor soort gedrag wil je aantrekken? Het kiezen van de juiste insteek is een belangrijke succesfactor. Als je programma teveel de focus legt op korting en herhalingsaankopen, dan kan dit de consumenten afstoten die waarde hechten aan een goede relatie. En ga je voor een korte termijn of lange termijn klantrelatie? Dit zijn allemaal zaken waar je als programmabeheerder over na moet denken. Deze whitepaper bevat een aantal best practices die je helpen een weloverwogen keuze te maken.

Inhoud
  • De rol van  mobiele technologie in customer loyalty.
  • De evolutie van mobiel en de impact op customer loyalty.
  • De invloed en opkomst van gamification in loyaliteitsprogramma’s.
  • Welke strategie past bij je bedrijf?
  • Welk gedrag wil je bedrijf stimuleren?
  • Hoe merken gamification inzetten.
  • Hoe technologie loyaliteitsprogramma’s verandert en hoe bedrijven dit kunnen omarmen.
  • Samenvatting: de belangrijkste voordelen van mobielvriendelijke loyaliteitsprogramma’s.

Download het whitepaper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan Comarch. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Comarch’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Alexandra Ptchelintseva