Download

Download
0
816
Channel: B2B online

In vijf stappen naar een toekomstbestendig marketingteam

Het managen van marketingteams wordt nog complexer dan ooit. Met een breed scala aan steeds groeiende en steeds veranderende marketingdisciplines en -tactieken – zoals PPC, data dashboarding, conversieoptimalisatie (CRO), vlogging en voice – voelt het creëren van een consistent marketingplan en een goed presterend marketingteam als het proberen een puzzel op te lossen met ronde, vierkante en driehoekige stukken.

Bovendien zijn de teamstructuren van tegenwoordig aanzienlijk veranderd. De samenstelling van deze teams is heel divers en bestaat uit een mix van fulltime en parttime medewerkers, freelancers, (externe) consultants en stagiaires. Met al deze factoren kan het moeilijk zijn om een ​​project van de grond te krijgen met vele (verborgen) uitdagingen die opduiken tijdens de conceptvorming, uitvoering, implementatie en evaluatie.

Overleven in een marketingwereld van meedogenloze verandering

Marketingstrategieën evolueren continu en je moet op zoek naar nieuwe manieren om je marketingteam(s) aan te sturen. Traditionele managementmethodieken voor projectmanagement, het formuleren van doelstellingen en KPI’s, vergaderen en het verhogen van de productiviteit werken niet meer. Elke teamlid is uniek en je moet overwegen wat elk individu nodig heeft om succesvol te zijn. Om dit te doen heeft HelloMaaS een nieuw model van marketingmanagement ontwikkeld. Je lees meer over dit model in dit eBook.

Maak je marketingteam toekomstbestendig met deze vijf P’s

Dit eBook beschrijft de vijf P’s van marketing management, gebaseerd op de kennis en expertise van marketingexperts van die werken of gewerkt hebben bij Talpa Network, Google, Heineken, Forrester, Deliveroo, Publicis Groupe en JPMorganChase:

  1. Projectmanagement met Jeremy Brook (Deliveroo, Google en Heineken)
  2. Potentieel met Jeroen de Bakker (Talpa Network)
  3. Personality met Louise van Doorn (HelloMaaS)
  4. Proces met Charlene Li (auteur Bestseller Open Leadership)
  5. Plaats met Digital Nomads

Louise Doorn