Emerce Magazine

Emerce #152 – oktober 2016

In deze editie een interview met Kevin Delaney, Editor in Chief en oprichter van Quartz, een innovatief nieuwsplatform uit de VS. Tevens achtergrondartikel over de opmars van voice assistants en de impact op e-commerce. En een feature over de vraag wie het grote Amazon kan verslaan. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

8 oktober, 2016

Directeur DataFeedWatch: ‘Prijsvergelijkers krijgen het moeilijk’

DataFeedWatch levert in meer dan veertig landen technologie om productfeeds te optimaliseren. Mede hierdoor heeft directeur en oprichter Jacques van der Wilt goed zicht op internationale e-commerceontwikkelingen. “Er komt een consolidatieslag op meerdere fronten.”

7 oktober, 2016

Column: voorkom vermelding op de Wall of Shame

‘Niemand wil de volgende V&D worden’. Te laat inzien dat de wereld almaar sneller verandert, daar onvoldoende op inspelen en er dan achter komen dat het te laat is, resulteert in het beste geval in een overname dan wel een faillissement.

30 september, 2016

Pinterest: nieuwe belofte voor e-commerce?

In korte tijd heeft Pinterest meerdere zoek- en kooptoepassingen aan haar platform toegevoegd. De commerciële ambitie lijkt groot. Een serieuze uitdager van de grote namen?

10 oktober, 2016

Treinreis wordt augmented-avontuur

Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.

12 oktober, 2016

Dexmo: voelen in virtual reality

Een hype is virtual reality natuurlijk niet meer, maar in de gesprekken erover ontbreekt nogal eens het perspectief. De perceptie van VR is er meestal eentje van ‘een bril of lenzen voor of op je ogen die een andere wereld laten zien’. Maar dat is nogal kortzichtig.

15 oktober, 2016

CEO Quartz: ‘Bot kan niet tippen aan journalist’

Het Amerikaanse digitale nieuwsplatform Quartz is wars van de heersende journalistieke orde. En met succes. In slechts vier jaar tijd weet het jonge bedrijf al ruim twintig miljoen gebruikers aan zich te binden. Wereldwijd. “Met dank aan Facebook”, aldus Kevin Delaney (44), Editor in Chief en oprichter.

13 oktober, 2016

Column: Palantir, too big to fail

Het Amerikaanse Palantir heeft in nog geen twaalf jaar tijd bijna twee miljard aan groeigeld weten op te halen. Het leverde het datatechbedrijf, eigenlijk een startup, eind vorig jaar een bedrijfswaardering op van maar liefst twintig miljard dollar.

14 oktober, 2016

Workshop: aan de slag met push-commerce

Voor optimaal klantbereik zijn een app, website en nieuwsbrief niet meer afdoende. Je kunt de kracht van deze afzonderlijke tools namelijk vergroten door push-messaging. Met meer conversie en aandacht van je klanten. Maar hoe begin je daaraan en waar moet je op letten?

19 oktober, 2016

‘Affiliate links minst effectief bij influencing’

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

29 oktober, 2016

CEO The Next Ad: ‘Social commerce zit in de lift’

Het Nederlandse The Next Ad denkt met performance based adverteren via sociale media tevens het buitenland te kunnen interesseren. Inmiddels is het Amsterdamse platform actief in Duitsland, Engeland en Zweden. “Ook Snapchat en Pinterest kunnen interessante platforms worden.”

1 november, 2016

Invloed lage prijs op conversie beperkt

Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.