Deel dit artikel
-

200.000 euro boete voor onjuiste melding website KLM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt aan KLM een boete van 200.000 euro op voor onjuiste prijsvermelding op haar website. KLM adverteerde vluchtprijzen waarin de boekingskosten van 10 euro niet waren opgenomen.

De aanpak van onduidelijke reisprijzen is een van de speerpunten van ACM, zegt de waakhond. Consumenten hebben recht op prijzen waarin alle onvermijdbare kosten zijn opgenomen, zodat die kunnen worden vergeleken. Bovendien verstoren onduidelijke reisprijzen de onderlinge concurrentie.

KLM heeft haar website inmiddels zodanig aangepast dat de boekingskosten per boeking worden berekend en niet langer per ticket.

ACM heeft een groot aantal bedrijven in de reisbranche aangesproken die hun prijzen niet juist vermeldden. Aanbieders die nalieten de prijzen op hun website tijdig aan te passen, zijn door ACM nader onderzocht. KLM was daar één van.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond