Deel dit artikel
-

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Die 25 miljoen euro komt volgens Van der Zee via twee wegen binnen. Een deel komt via het social payment-systeem, dat KLM eerder dit jaar introduceerde. Dat systeem heeft nog geen 3500 euro gekost en brengt nu al 80.000 euro per week op.

De overige 20 miljoen komt uit specifieke socialcommerce-acties op route niveau. Vooral de laatste twee jaar heeft KLM hier enorme stappen op gemaakt. ‘We zetten specifieke targetting in en creëren vaak een social voordeel zodat het voor mensen ook zin heeft om via social te boeken.’

In verhouding tot de jaaromzet van Air France-KLM is 25 miljoen euro overigens erg bescheiden. In 2013 behaalde het bedrijf een totale jaaromzet van ruim 25 miljard.

Dit bericht is 364 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond