Deel dit artikel
-

2,4 miljoen Nederlanders hebben Pinterest app

Niet minder dan 2,4 miljoen Nederlanders hebben de Pinterest-app op hun smartphone staan. Dat betekent een stijging van bijna een half miljoen gebruikers in een jaar tijd. Dertig procent van de respondenten die de app op het mobiele toestel heeft staan, gebruikt hem dagelijks, volgens nieuwe cijfers van Telecompaper.

Bij Facebook ligt dit percentage wel veel hoger, namelijk op 80 procent. Ruim 9,6 miljoen Nederlanders heeft de Facebook-app op zijn telefoon, daarvan zijn er 7,8 miljoen dagelijkse gebruikers. Facebook is daarmee veruit de grootste social media-app op mobiele toestellen.

Uit de cijfers blijkt verder dat bijna een derde van de Nederlanders de Netflix-app op zijn mobiele toestel staan. Dat komt overeen met ongeveer 4 miljoen Nederlanders. 2,7 miljoen van hen gebruiken de app minimaal eens per week.

De populariteit van Netflix is sterk leeftijdsgebonden. 68 procent van de tieners heeft de app op zijn smartphone, tegenover 9 procent van de 65-plussers. Eenzelfde leeftijdsafhankelijk effect is te zien bij YouTube. Deze app staat op ruim 7 miljoen smartphones. Waar op Netflix gekeken wordt naar afleveringen van series of films, ligt de nadruk bij YouTube op short-form – korte filmpjes. Bij de laatste app ligt het aantal kijkminuten per week dan ook aanzienlijk lager dan bij Netflix: op 76 minuten per week. Gebruikers kijken gemiddeld 120 minuten per week naar Netflix-content.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond