Deel dit artikel
-

‘Kopen via Pinterest werkt niet’

Kopen via Pinterest lijkt niet echt van de grond te komen. Dat zegt in elk geval het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s.

De adoptie door consumenten van ‘koopbare pins’ valt tegen, zegt Serena Potter van Macy’s tegen Internet Retailer. Het grootste probleem is dat gebruikers de werking ervan niet goed begrijpen.

‘Buyable pins’ werden eerder dit jaar gelanceerd door Pinterest. Het idee was dat als bezoekers een kledingstuk of een mooie vaas zagen afgebeeld, zij die meteen via het platform konden bestellen. Voorheen werden bezoekers naar externe webwinkels geleid.

Maar de verkoop valt dus tegen. Macy’s ziet nog steeds waarde in Pinterest, maar meer om te inspireren. Het warenhuis doet dat met behulp van videoadvertenties, die het bezoekersverkeer naar zijn site moeten stimuleren.

Daarbij is Pinterest maar een van de kanalen. Ook Facebook, Instagram en Snapchat worden voor dit doel ingezet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond