Deel dit artikel
-

8,4 miljoen klanten voor virtuele providers

De Nederlandse markt voor mobiele virtuele providers is in het eerste kwartaal van 2014 gegroeid met 2,5 procent naar 8,4 miljoen klanten. Dit komt neer op een aandeel van 41,6 procent in de totale mobiele markt in Nederland,. Dat blijkt uit het Dutch Mobile Virtual Operators Market-rapport van Telecompaper, dat maandag is verschenen.

De zelfstandige virtuele merken waren goed voor bijna 3,7 miljoen klanten, oftewel 18,1 procent van de totale mobiele markt, tegenover 17,3 procent in het derde kwartaal van 2013.

Het aantal actieve virtuele merken in Nederland is in het eerste kwartaal van dit jaar ook weer verder toegenomen, van 64 naar 70. ACN Mobiel, GT Mobile en PostNL Mobiel zijn echter gestopt.

Toch zagen maar weinig merken het aantal klanten stijgen. Uitzonderingen waren Tele2 en Ziggo. Eerstgenoemde is gestegen naar de vierde plek wat betreft het totale aantal klanten. De KPN-merken Telfort en Hi staan nog steeds aan kop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond