Deel dit artikel
-

Aankopen met smartphone in vier jaar bijna verdubbeld

Het aantal consumenten dat minimaal één keer per maand een aankoop doet via een smartphone is in vier jaar tijd, dat wil zeggen tussen juli 2015 en juli 2019, bijna verdubbeld, zo blijkt uit onderzoek binnen het Telecompaper Consumer Insights panel.

Voor het onderzoek is onderscheid gemaakt tussen algemene producten (kleding, boeken en cadeaus) en producten die specifiek bedoeld zijn voor gebruik op mobiele telefoons, zoals apps en muziek, maar ook accessoires zoals hoesjes, beschermingen en headsets. De smartphone-aankopen van die producten groeide in dezelfde periode met 25 procent.

Het aantal consumenten dat aangeeft minimaal één keer per maand een algemeen product aan te schaffen via de mobiele telefoon ligt momenteel op 40 procent. Dat zijn aankopen waarbij ook de betaling van de aankoop via de smartphone afgerond wordt. Vergeleken met vier jaar geleden is dat bijna een verdubbeling.

Bij consumenten die af en toe een aankoop via de smartphone doen, is wel een verschuiving zichtbaar. Er zijn nu iets meer consumenten die aangeven ééns per half jaar een aankoop te doen (20 procent) dan één keer per jaar (12 procent), maar in totaal is het, net als in juli 2015, nog altijd 32 procent.

Procentueel de grootste stijging van het aankoopgedrag via de mobiele telefoon is gemeten bij de groep consumenten die aangeven wekelijks een product op die manier aan te schaffen. Dat is nu 9 procent, een verdriedubbeling vergeleken met vier jaar geleden.

Foto Pexels

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Ik weet niet waarom, maar ergens klinkt dit artikel héél blij, terwijl het helemaal niks voorstelt. Alle e-commerce is verdubbeld. Ik had op zijn minst een verdubbeling per jaar verwacht op de smartphone.
Conclusie: Smartphone stelt nog steeds in procenten weinig voor in aankopen online, niks meer dan 4 jaar geleden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond