Deel dit artikel
-

Aantal mobiele klanten virtuele aanbieders gedaald

Het aantal mobiele klanten van virtuele operators in Nederland is met 15 procent gedaald als gevolg van het stoppen van KPN-merk Hi. Niettemin blijven er nog 7,5 miljoen over, goed voor ongeveer 37 procent van de totale mobiele markt in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Ongeveer 3,3 miljoen klanten van het totaal namen diensten af van de virtuele merken van operators zelf, zoals hollandsnieuwe of Ben. De onafhankelijke MVNO’s waren goed voor 4,2 miljoen simkaarten, oftewel 20 procent van de gehele mobiele markt.

Na het vertrek van Hi is KPNs tweede merk Telfort de grootste virtuele operator in Nederland geworden. De top vijf bestaat verder uit Lebara, Tele2, Lycamobile en Vodafones hollandsnieuwe. Deze vijf spelers hebben een gezamenlijk marktaandeel van 60 procent van de totale markt voor virtuele operators, een groei ten opzichte van een half jaar eerder dankzij een stijging van het aantal klanten bij alle merken behalve Telfort.

Het no frills-segment, waarin basisdiensten tegen relatief lage prijzen worden aangeboden, is met meer dan 40 procent van de klanten nog steeds het grootste segment van de totale VO-markt.

Alle spelers in dit segment behalve Telfort en Simyo zagen hun klantenaantallen stijgen. Deze groeiden het hardst bij Simpel en Youfone.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Zie hieronder jullie artikel van 6-7. Stijgt of daalt het nou. Opheffen van merk is natuurlijk altijd reden voor tijdelijke sprong en zegt niks over trend. Misschien is het wel cyclisch. Mensen lopen naar kleine partij.wordt ie te groot koopt grote jongen hem over.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond