Deel dit artikel
-

ACM dwingt bedenktijd af bij aanbieders dagattracties

Aanbieders van online toegangskaarten voor dagattracties hebben hun websites aangepast op verzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Zij boden ten onrechte geen bedenktijd bij de online verkoop van kaarten zonder datum.

Alleen bij toegangskaarten met een specifieke datum geldt het recht op bedenktijd niet, omdat de aanbieder dan capaciteit heeft gereserveerd. In alle andere gevallen geldt de normale bedenktijd bij online aankopen van 14 dagen.

De ACM heeft deelgenomen aan een Europees onderzoek naar prijstransparantie bij online verkoop. Het onderzoek van de toezichthouder richtte zich specifiek op de online verkoop van toegangskaarten voor dagattracties, zoals dierentuinen, musea en pretparken. De ACM heeft gekeken naar de websites van de dagattracties zelf en van tussenhandelaren. Bij sommige partijen werd de prijs niet vermeld inclusief alle bijkomende kosten. Bij veel partijen ontbrak informatie over het bedrijf achter de website en over de contactmogelijkheden.

Op al deze punten heeft de ACM de partijen aangesproken. Ook heeft de waakhond haar uitleg van de regels rond bedenktijd bij vrijetijdsbesteding toegelicht.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond