Deel dit artikel
-

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.

Burdett werkte eerder als CMO Europe voor Ebay en was daarvoor Chief Brand Officer voor Snickers bij Mars. Eerder bekleedde hij verscheidene functies bij Unilever en L’Oréal. Bij zijn nieuwe werkgever wil hij de combinatie van partnerships, influencers, affiliates en CRM gebruiken om Tiqets steviger op de internationale kaart te zetten.

Het bedrijf uit Amsterdam haalde eind vorig jaar een 23 miljoen dollar bij investeerders op.

Tiqets helpt een kleine tweeduizend toeristische locaties om hun tickets online te verkopen, zowel via de eigen site als via de digitale kanalen van toeristische dienstverleners. Door de real-time verbindingen kan Tiqets last-minute mobiele toegang garanderen. Aangezien de helft van de Tiqets-reizigers boekt op de plek van bestemming, is er technologie nodig die toegangskaarten in real-time verzorgt zonder dat men hoeft te printen of nog lang in een rij hoeft te staan.

CEO Luuc Elzinga zei in een eerder interview: “Van ons wordt verwacht dat we niet alleen nieuwe bezoekers brengen maar ook waarde halen uit bestaande bezoekers. De Sagrada Familia is prachtig maar je hebt een audioguide nodig om het hele verhaal te begrijpen. Dat moeten wij goed overbrengen aan de bezoekers. Op die manier helpen wij venues om hun marketingdoelstellingen te behalen. Het mobiele ticket speelt hierbij een cruciale rol. Het is een entreebewijs maar ook een manier om te zorgen dat de customer journey wordt verlengd. Je kunt in contact blijven met de bezoeker, cross- en upselling doen, nieuwsbrieven sturen, hem of haar donateur maken.”

Foto: breckles (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond