Deel dit artikel
-

Action wacht met webwinkel

Action investeert wel in online, maar wacht nog met een webwinkel. Dat zegt CEO Sander van der Laan in een gesprek met het Belgische Retaildetail.

‘We investeren elk jaar meer in digital marketing. Dat we nog niet online verkopen, is een weloverwogen keuze. We groeien nu al met 25 tot 30 procent per jaar, door like for like groei en het openen van nieuwe winkels. Dus we hebben om zo te zeggen geen last van het internet. E-commerce is een trend, dat klopt, maar value retail is dat ook.’

Bovendien, legt Van der Laan uit, de gemiddelde verkoopprijs van een artikel bij Action is ongeveer 1,70 euro. ‘Onze selectie van artikelen kun je tegen die prijs online nergens vinden, er is dus geen alternatief. Zeg nooit nooit: ik sluit niet uit dat we het ooit wél gaan doen, maar momenteel is het daarvoor nog te vroeg.’

Dit en volgend jaar gaat Action enkel nieuwe winkels openen in bestaande markten. Alleen al in België opent de keten dit jaar meer dan 15 nieuwe winkels.

Deel dit bericht

3 Reacties

Tim

Action is een winkel voor impuls aankopen. Je komt voor een afwasborstel maar gaat met 10 artikelen naar huis, wat niet erg is. Maar dit werkt het beste in een fysieke winkel en niet online. Je mist online dus de impuls aankopen.

Wat Action denk ik gaat doen online is een minimale bestelling voor gratis verzending van 20 euro. Of sowieso een minimaal bestelbedrag inzetten.

Serge

Lijkt mij ook Tim. En een ander, beperkter assortiment waarvan ze weten dat de retouren minder hoog zijn. En producten waarvan de marge, ondanks een lage verkoopprijs, nog steeds vrij hoog zijn.

Robbert

Helemaal eens Tim!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond