Deel dit artikel
-

AD.nl gaat Nu.nl achterna

AD.nl heeft in november voor het eerst 2.5 miljoen unieke bezoekers getrokken. Daarmee is men hard op weg de tweede nieuwssite van Nederland te worden achter Nu.nl.

Jeroen Mann, manager multimedia van AD Nieuwsmedia, en Bart van Oortmerssen, verantwoordelijk voor de redactionele invulling van de site, spreken bij het AD zelf over een groeispurt. Al sinds september 2005 laat de site een sterke autonome groei zien.

Sterke fundamenten onder de site zijn volgens het AD het regionale nieuws, het sportnieuws, de gepersonaliseerde thuispagina en de mogelijkheid op alle artikelen te reageren. Dagelijks maken circa drieduizend bezoekers van die mogelijkheid gebruik.

AD.nl wil het regionale en plaatselijke nieuws in en buiten de Randstad uitbreiden. Ook het sportnieuws wordt versterkt.  

Deel dit bericht

15 Reacties

sam

Ik lees ad.nl regelmatig, maar er lijkt wel iets met die site aan de hand te zijn. Altijd wanneer ik een pagina opvraag, "hangt" mijn hele computer voor 2-10 sec. Erg vervelend. Ik heb wel een redelijk oude laptop (1300mhz) maar bij andere sites nergens last van.

Gerard van Dijk

Wat dit bericht en het krantenartikel in het AD waardeloos maakt, is dat er niets vermeldt is over de bron van dit cijfer en bron van de cijfers waarmee dit vergeleken is. En dit lijkt mij op z'n minst zinnig als je bezoekcijfers wilt vergelijken met collega's.  Ik werk zelf bij de Telegraaf en als ik de maandelijkse STIR cijfers vergelijk met onze interne cijfers dan lopen deze -nadelig voor ons- behoorlijk uiteen. Dit heeft natuurlijk te maken met hoe je meet, panel of gehele populatie bezoekers. Ik begrijp dat er belangen zijn gemoeid met goede cijfers maar laten we wel cijfer met elkaar vergelijken die met elkaar te vergelijken zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de STIR-cijfers van november…

Stijn

AD, kampioenen van de suggestieve formulering. Heb veel bewondering voor hun wetenschappelijke kennis, vooral op het gebied van genetica. Geen enkele andere online krant is er zo goed in om van een mug een olifant te maken. Vooral als het om de laatste reutel van Wilders gaat.

Ronnie

En nu gaat De Telegraaf klagen over cijfers van het AD. Tja….

CvdW

Vergelijk de verschillende nieuws- en kranten sites ff op http://www.alexa.com, uiteraard ook weer andere cijfers maar wel een vergelijk… Nu.nl overtuigd #1, dan Telegraaf en dan, heel veel lager, AD, Volkskrant etc. Als je een langere periode neemt lijkt De Telegraaf wel het meest te verliezen maar hier is ook de vraag bij of hier alleen het domein telegraaf.nl gemeten wordt of ook de sub-sites als DFT.nl, AutoTelegraat etc.

Marcel Vogels

Op de eerste plaats hoef je geen internet expert te zijn om in te zien dat AD.nl extreem ver is verwijderd van Telegraaf.nl en Nu.nl. Niet alleen qua echte nieuws gedreven bezoekers, maar ook qua positie binnen de advertentiemarkt. Sterker nog, het zit em niet eens in dezelfde categorie. Daarnaast denk ik wel te weten waar veel van die bezoekers voor komen, en dat is voor Profcoach die direct de URL van de login invullen en dus geen redactioneel stukje AD hebben gezien. En dit vanuit werk en prive doen waardoor het unieke aantal lijkt te groeien…. Waar wel potentie in zit is alle regionale titels middels 1 ad management systeem laten invullen waardoor je als netwerk een groot bereik krijgt.  Alhoewel ik iedereen succes gun, zou de auteur van dit stukje wel iets kritischer mogen zijn voordat zoiets rucksichtlos wordt geplaatst.

Rens Rommerink

@RonnieGerard vraagt om appels met appels te vergelijken. Lijkt me een zeer legitieme vraag. Maarja als je maar even de kans krijgt de telegraaf te bashen dan laat je die kans natuurlijk niet liggen, h? Ronnie?

Laurens Verhagen

Niets dan lof voor de prestaties van het AD online. Wat ik wel jammer vind is dat het AD eigen statistieken gebruikt voor de geclaimde 2,5 miljoen bezoekers. De cijfers van STIR, waarin AD ook zit, laten hele andere getallen zien. Ik ben wel benieuwd hoe het AD deze discrepantie verklaart. In oktober had het AD een bereik van 11,3 procent. Telegraaf zat op 16,2 procent en NU.nl op 22,5 procent.  Laurens Verhagen – Hoofdredacteur NU.nl

Ron

Volgens mij liegen ze allemaal !Unieke bezoekers zijn toch uniek en niet 1 persoon die elke dag opniewde krant online leest of zie ik het verkeerd.Het zou inhouden dat 1 op de 8 nederlanders op ad.nl kijkt ga ervanuit dat er in Nederland 7.000.000 aansluitingen zijn en dat ikzelf nog nooit op ad.nl ben geweest en met mij vele.Gaat het hier niet gewoon om Pagevews ?

Ronnie

Ik bash geen Telegraaf. Maar het is altijd weer opvallend dat de concurrenten er als de kippen bij zijn om beweringen van rivalen te weerleggen. Verder zou ik niet afgaan op Alexa, daar is al veel over gezegd.

Jeroen Mann

Beste Laurens, Dank voor de complimenten! De STIR cijfers betreffen oktober en onze cijfers betreffen november. Uit de door jou genoemde STIR cijfers van oktober kan je dus niets opmaken over onze groei. Ook lopen STIR cijfers nog niet altijd synchroon met ontwikkeling werkelijke bezoekersaantallen.

John Kivit

Volgorde in de Multiscope jaarranking die deze week uitkomt: (1) Nu (2) Telegraaf (3) AD. AD loopt relatief wel wat in op Telegraaf t.o.v. 2006.

Laurens Verhagen

Beste Jeroen, uiteraard zullen jullie cijfers over november beter zijn dan over oktober. Maar als jullie in de STIR daadwerkelijk op 2,5 miljoen uitkomen, krijg je van mij een mooie taart 😉

Rutger van den Berg

Jeroen,  Ook vanuit hier een taart bij 2,5 miljoen unieke bezoekers in STIR. maar bij minder dan 2,0 unieke bezoekers in november verwachten we wel een tegenprestatie…… 

Tess van de Berg

Is het al duidelijk waar de taarten heengaan? Ik meen dat de STIR cijfers over november bekend zijn gemaakt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond