AdBirds strikt Zuid-Amerikaans Linio

Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.

Directeur Rens den Hollander noemt het “een hele grote deal. Het laat ook zien dat we markt aan het afpakken zijn van de grote zes van de bureauwereld. Normaalgesproken zou dit contract naar een van hen zijn gegaan.”

Linio is een vijf jaar oud bedrijf uit Mexico met driehonderd man in dienst dat een combinatie exploiteert van webwinkel en marktplaats, zoals Amazon en bol.com. Het is actief in acht Zuid-Amerikaanse landen. Op zijn thuismarkt heeft de site twintig miljoen bezoeken per maand, drie miljoen producten in de schappen, zeven miljoen ontvangers van e-mailnieuwsbrieven en vijftigduizend aangesloten verkopers.

Investeerders staken er tot nu toe 230 miljoen dollar in. Onder de grotere investeerders: Kinnevik, Rocket Internet, Holtzbrinck Ventures, Tengelmann en JP Morgan.

Voor AdBirds is het ook strategisch een interessante klant, omdat het zich duidelijk laat zien als een lokaal relevant partij in Latijns-Amerika.

Den Hollanders mensen zullen Linio vanuit lokale kantoren bedienen. “We hebben in die regio al een groot team.” Zij zullen gaan helpen om Google Analytics 360 Suite goed op te zetten en de campagnes in Shopping en Adwords verder te optimaliseren. AdBirds beroept zich erop dat het alleen medewerkers heeft die ooit bij Google werkten, dus weten hoe ze het onderste uit de reclame- en analyticskan moeten halen.

Foto: Alejandro (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug