Deel dit artikel
-

Adcrowd vergroot bereik dynamische advertenties

Advertentiebedrijf Adcrowd biedt online adverteerders de mogelijkheid om voortaan zelf dynamische advertenties in te zetten voor retargetingcampagnes en dat niet aan derden over te laten.

Adcrowd heeft een self-serviceplatform ontwikkeld waarmee alle mogelijkheden rondom retargeting toegankelijk worden voor online adverteerders. Het platform geeft ‘volledig bereik’ door koppelingen met de grootste ad exchanges, zoals Facebook, Google, Microsoft en OpenX. Adverteerders beheren zelf eenvoudig hun eigen campagnes en hebben een transparant en compleet overzicht inzake kosten en performance.

Dat is nieuw, zegt Jorrit Baerends van Adcrowd tegen Emerce. “Je kunt dynamische advertenties wel via derden inkopen, maar als je het zelf wilde doen, was je aangewezen op Google. En daarmee heb je ongeveer een derde van de markt bereikt, terwijl wij een volledig aanbod hebben. Ook is niet altijd duidelijk welke impressies Google aanbiedt, dus welke sites beschikbaar zijn.”

Retargeting met dynamische advertenties laat volgens Baerends indrukwekkende cijfers zien. De CTR steeg wel met vierhonderd procent tijdens testen.

Adcrowd is gevestigd in Amsterdam en heeft momenteel vijf medewerkers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond