Deel dit artikel
-

Adverteerder kan bij RTL realtime pre-rolls inkopen

RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.

Op deze laatste speeldag in de groepsfase staat Feyenoord om 19.00 uur in Rotterdam tegenover Fenerbahçe. Ajax speelt om 21.05 uur uit tegen Standard Luik. Adverteerders kunnen bij die wedstrijden op basis van profielinformatie van de kijkers van RTL XL persoonserichte reclame inkopen. Dat gebeurt met de technologie van SpotX.

Het realtime inkopen van pre-rolls fungeert als pilot. De ambitie is om de livestreampropositie voor adverteerders verder uit te bouwen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Wim Block

Na dit bericht 3x gelezen te hebben begrijp ik nog niet waarom dit nieuws is? Dit was in 2010 nieuws geweest maar wat is er anders dan een pre-roll voor iedere willekeurige livestream die via RTB verkocht wordt? Zoals bijvoorbeeld de Champions League op Nu.nl.

Fred

Dit is wel degelijk een primeur aangezien Sanoma haar prerolls voor de CL via een IO verkoopt en de Europa League livestream via real time bidding verhandeld wordt. Ik zou daarom het bericht nog een 4e keer lezen Wim!

WIm Block

4e keer gelezem Fred en ik begrijp nog steeds de primeur niet, CL op Nu is misschien een slecht voorbeeld maar er is technisch geen enkel verschil tussen het aanklikken van een filmpje op Dumpert en dan een veiling of het aanklikken van een livestream en dan een veiling.

Fred

Enkel vanuit technisch oogpunt niet, maar als je het hebt over de content in combinatie met de techniek dus wel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond