Deel dit artikel
-

RTL claimt primeur met digital product placement

Bij RTL kunnen voortaan, zowel op tv als online, virtuele producten in bestaande producties worden ingelast. Je zou het digital product placement nieuwe stijl kunnen noemen. Goede Tijden Slechte Tijden had maandag de primeur.

RTL maakt gebruik van een reeds bestaande technologie van Mirriad die tot nu toe niet in Nederland beschikbaar was.

Het algoritme van Mirriad zoekt naar passende scenes voor de adverteerder. Daarna wordt een blauwe box in de scene aangewezen waar het product in kan worden geplaatst, de zogenaamde blue boxing techniek. De uiting kan alle vormen aannemen, is op alle schermen toepasbaar en kan zelfs per scherm verschillen.

Nadeel van product placement was tot nu toe (in sommige gevallen) dat adverteerders rekening moesten houden met een lange productietijd. Nu kunnen klanten producten zelfs voor een bepaalde tijd tonen.

RTL, Honig, EndemolShine en FUSE pasten maandag voor het eerst digital placement toe in Goede Tijden, Slechte Tijden. Honig is een oer-Hollands merk dat ‘in elke keuken te vinden is’. Overigens moet de plaatsing vooraf wel door alle partijen worden goedgekeurd, inclusief de producent.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bram

“Honig is een oer-Hollands merk dat in elke keuken te vinden is.”

Waar komt dit zinnetje in de laatste alinea vandaan? Emerce aan de native advertsing? 😉

Koen

Haha @Bram

+1

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond