Deel dit artikel
-

Advertenties stuwen winst en omzet AOL

Internetbedrijf AOL zag zijn advertentie-opbrengsten in het eerste kwartaal van 2013 met 9 procent toenemen, hoewel die winst vooral in de VS werd geboekt.

Het Amerikaanse bedrijf, in de jaren negentig groot geworden met internettoegang via inbellijnen, zag zijn winst toenemen naar 25,9 miljoen dollar (van 21,1 miljoen vorig jaar), op een omzet van 538,3 miljoen. Was 529,4 miljoen een jaar geleden.

De omzet- en winststijging is vooral te danken aan advertenties en search. Zelfs buiten de VS deden display-advertenties het goed. Het aantal abonnees op betaalde diensten liep wederom terug met 9 procent.

AOL bestaat uit drie componenten. The Brand Group bevat vooral uitgeefactiviteiten als Huffington Post, tech nieuwssite TechCrunch en MapQuest. AOL biedt ook nog steeds toegang tot internet en andere diensten als AOL Mail. Tot slot is er AOL Networks, met specifieke diensten voor adverteerders en uitgevers (onder meer ADTECH, Pictela en Be On).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond