Deel dit artikel
-

Adyen laat Ryanair klanten met iDEAL betalen

Betaalaanbieder Adyen gaat samenwerken met Ryanair. Klanten van de Ierse luchtvaartmaatschappij hebben hierdoor de mogelijkheid om met iDEAL hun vliegtickets te betalen op de website van Ryanair.

Zestig procent van alle online betalingen en 40 procent van alle betalingen in de reisbranche verlopen al via iDEAL.

De samenwerking met Ryanair dateert al van maart vorig jaar, toen klanten in Duitsland met SEPA Direct Debit vliegtickets online konden bestellen.

Deel dit bericht

42 Reacties

Benlaasri

geachte heer,mevrouw

ik heb net online geboekt maar ik heb geen email ontvangen.
heb ik wel geboekt?
en betaling is al afgeschreven.

Met vriendelijke groet,
AHMED Benlaasri.

Karin

Hier hetzelfde probleem. Gisteren geboekt, tot op heden geen bevestiging of dergelijke maar wel geld afgeschreven van rekening. Contact met firma zeer moeilijk… Ik wil vandaag iemand spreken om duidelijkheid te scheppen. (contact via e-mail)

Groet Karin van der horst

P.Schipper

Ik heb het zelfde probleem,nog niets ontvangen,geboekt vandaag 25 maart hopelijk komt het snel goed.
Groet P.Schipper

pieternella aben

LS Geachte heer ,mevr ik heb betaald voor een vlucht maar krijg geen gegevens door.
Hopelijk krijg ik mijn gegevens de vlucht malaga naar eindhoven en terug.datum 24 april en 1 mei terug
Groet P. J.Aben

Joeri koster

Ik heb 21 Mei, ondertussen 4 dagen terug een retour dublin geboekt en nog steeds geen ticket of wat dan ook in mijn email! Wel heb ik betaald, het geld is direct van me rekening gehaald…. wat nu?

martin kroon

wij hebben geboekt en betaald maar hebben geen ticket of enige reactie slechte organisatie ticket eindhoven Amsterdam

Wouter

Wij hebben een retourvlucht geboekt van vliegveld Eindhoven naar Malaga. Betaald met ideal, maar geen bevestigingsmail ontvangen….. Gr. Ryan Air gemaild, geen reactie….

Davy

Om 16:00 tickets betaald via ryanair voor Brussel->Venetie retour, geld direct afgeschreven maar geen bevestiging. Ik moest mezelf zelfs opnieuw registreren !

prem

Hallo,

Gisteren om 16.30 uur betaalt voor een retour naar marrakesh .21AUG TOT 25 AUG .
Geld is afgeschreven maar hebt niks ontvangen.mijn kenmerk is 0030001682274942
Het hele bedrag dat ik betaald hebt is 602,76 euro. Zou u mij willen helpen weet geen raad meer.

MVG
P.V.BISESWAR

monique

Gisteren tickets geboekt bij ryan air, geld afgeschreven maar geen mail m ontvangen, ook iet in ongewenste emails.
wat nu?

Tom

Van de week een ticket geboekt naar tenerife.. geld afgeschreven maar nog geen bevestiging. Wat nu.

Joey Koster

Vandaag een retour geboekt naar Lissabon.
Via IDEAL betaald en geen mail ontvangen.
Komt dit nog goed ?

Ora

Had hetzelfde, geen bevestingsmail ontvangen en wel geld afgeschreven. €Paar keer op boekingsstatus geklikt maar daar kon ik niks mee want ik heb geen nummer, die staat nl in de niet ontvangen mail.
OPLOSSING; helemaal onderaan de pagina staat ook een link waar je de boeking kan checken. Je krijgt dan formulier en dan optie 3 invullen met email en reisdata, op opnieuw mail verzenden klikken en geregeld!

F. Lamrini

Geboekt naar fez, het bedrag is wel afgeschreven maar er ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. In mijn ryanair is de boeking niet bekend. Wat nu?

Hodzic

Gisteren geboekt van Brussel naar Podgorica
Geld afgeschreven maar geen bevestiging, dus ook geen nummer
Wat nu?
Graag antvoord

Mohamed

Ik heb ook het zelfde probleem geld is wel afgeschreven maar geen bevestiging van raynair

Naomi

Vandaag een boeking gedaan van Brussel naar hamburg. Betaling gedaan via ideal en geen emailbevestiging geen nummer om boeking te checken 🙁 what to do ??

Aminata Anna Oppenhuizen

Zojuist ook een vlucht geboekt naar Londen op 23 november. Netjes alles ingevuld& Ryan Air wist niet hoe snel ze het bedrag moesten afschrijven, maar vervolgens een boekingsbevestiging sturen ho maar.

Claudia Jansen

Zelfde probleem, vlucht geboekt, geld afgeschreven via iDEAL…..geen bevestiging via email. Telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Iemand überhaupt al een reactie gekregen van Ryanair?

S.rams

Zelfde problerm hier geen tickets wel betaald! Klantenservice is slecht en ideal staat je ook niet te woord. Zoveel gedupeerde hoe kan dit?

Ik

Heb hetzelfde prorbleem als de mensen hierboven ,aan de tel zijn ze ook heel vaag.

J.H.

Ik heb dit zelfde probleem ook. Ik heb met veel moeite een boekingsnummer uit de betalingsomschrijving kunnen halen. Het staat verstopt tussen een hoop andere cijfers, maar boekingsnummer staat in de omschrijving. Deze kan je invullen samen met je emailadres op de ryanair website, dan komt de bevestiging boven water. Ik heb zelf ook nog geen bevestiging per mail gehad en geen tickets..

Manon

***OPLOSSING***

Hallo allemaal!

Ook ik had hetzelfde probleem maar door een reactie tussen al deze reacties heb ik het op kunnen lossen. Wanneer je bij je afschriften kijkt staat er een betalingsomschrijving daar staan een hoop cijfers, maar tussen de cijfers in staat er ergens een combinatie van 2 letters 2 cijfers 2 letters. Deze combinatie is je reserveringsnummer. Wanneer ik deze invoerde op de ryanair site samen met mijn email om de vlucht te checken, kwam de vlucht bovenwater en kon ik hem toevoegen aan mijn vluchten. Nog steeds geen bevestigingsmail maar zo kunje gewoon online inchecken waardoor je uiteindelijk je tickets krijgt!! Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

***OPLOSSING***

Arie Jan

Op je bankafschrijving staat een combinatie van letters, hoofdletters, dat is dus je vluchtnummer, intikken op mijn Ryanair en opgelost.

Sijgje

TOEVOEGING AAN “OPLOSSING”
JE RESERVERINGSNUMMER KAN OOK UITSLUITEND 6 LETTERS BEVATTEN.
Dit invoeren bij reserveringsnummer en je emailadres. Daarna zijn je vluchtgegevens zichtbaar.

Sam

@Sijgje

Dankje voor de informatie! Ik had al zoveel geprobeerd. Maar je had gelijk bij mij waren het 6 letters.

Lynn

De oplossing van Manon en Sijfje hebben bij enorm geholpen. Bij ons was het ook zo dat het reserveringsnummer alleen 6 letters bevatte.

Corina

Heel erg bedankt,door jullie heb ik de oplossing gevonden,staat inderdaad op je bankafschrijving tussen de cijfers ,bij mij was het twee hoofdletters 1 cijfer en weer twee hoofdletters,daarna ingevuld plus me Mail, en eindelijk te pakken,gelijk op boeking beheren gedrukt,en dan staat er inchecken het Ken dat je dat pas Ken doen dag ervoor of op de dag zelf,maar toch vind ik het echt schandalig van deze maatschappij ,omdat ik zoveel mensen zie die dit probleem nu ook hebben meegemaakt,gelukkig dat we paar slimme reizigers er tussen hebben ,supper bedankt nog Gr corina

Nicole

Bij mij waren het 6 hoofdletters.Dank voor jullie berichtjes allemaal.
Schrikken om te lezen maar super dankbaar dat jullie de oplossing hebben gedeeld!
Je zou denken dat Ryanair dit inmiddels zelf ook kan aangeven…

Anne - Ryanair

Vandaag een vlucht geboekt naar Portugal,
betaald, geen bevestiging en op mijn account geen vlucht te zien. Bang dat ik nu betaald heb en niks ervoor terug krijg.

Nels

Hartelijk bedankt voor het delen van de oplossing. Hier het zelfde probleem en de klantenservice kon ons niet helpen…

Omaira poupal noori - Geen

Ik heb vandaag 4 kaarten gebookt via ryanair voor 554.52 om 16.43 uitgeachreven van me rekenkng naar london en ik kreeg geen bevestiging en of kaarten is voor de 16de tot de 20ste juli

Graag wil oplossing hiervoor snel gaat om de vakantie voor me kinderen

Scarlett

Oplossing: in je betaling krijg je een reserveringsnummer. niet heel duidelijk maar bij mij staat het tussen de omschrijving staat een nummer tussen de cijfers in. daar vind je je reserveringsnummer staan.

Even zoeken maar de oplossing is er. Veel succes en een fijne vlucht!

Romira van Tuijl - Ryan Air

Twee tickets naar Manchester gekocht. Geld wel afgeschreven via Ideal en bevestiging van Adyen dat het geld daadwerkelijk naar RyanAir is overgemaakt. Echter blijft RyanAir dit ten alle tijden ontkennen. Oplossing met het reserveringsnummer werkt ook niet. Volgens RyanAir bestaat dit reserveringsnummer niet en is de betaling geweigerd door de bank.
Wat nu?

maria goossens - ryanair

Heb betaling via Ideal gedaan heb geen bevestiging ontvangen .Boeking is op de ryanair side ook niet bekend.

redouane

heb geboekt net ook geen mails gekregen.reacties gelezen en had er niks aan werd gek.gekeken wat mensen zeiden in betalingsnummer voor letters maar na vele malen proberen was t bij mij 2 letters een getal en 3 letters dus goed puzzelen maar doet t weldegelijk.bedankt mensen

bertus

Ook wij kregen geen e-mailbevestiging van de boeking bij Ryanair. Dankzij deze site met reacties de oplossing gevonden. In de omschrijving van je betalingsopdracht/overboeking zit inderdaad je boekingsnummer. Het gaat om de eerste zes tekens bij de omschrijving, letters of cijfers. vul die in op de site, samen met je mailadres en dan komt je boeking tevoorschijn. Succes voor de volgende die dit treft bij Ryanair.

Carin

Vandaag geboekt en idd ook gelijk afgeschreven. Vreemd dat je bij bankgegevens moet puzzelen. Ik was er niet opgekomen maar doordat iemand op een site, van radar geloof ik, een uitleg gaf, heb ik t kunnen vinden. Ik had nog geen documentgegevensveld gehad en ben er een tijdje mee bezig geweest. Niets via email gekregen van Ryanair. Wanneer krijg je dan je boardingpas?

Deborah - Ryanair

Frauduleus gebeuren vij Ryanair geboekt via iDeal aangezien ze deze betalingsvorm aanbieden ga je ervanuit dat het goed gaat. Geen boekingsbevestiging ontvangen live chat klantenservice geeft aan dat ze er niks aan kunnen doen . Wat?! Geld is van mijn rekening afgeschreven dus moet daar zijn als ze dit bij honderden mensen doen halen ze tonnen dna wel miljoenen binnen. Ik heb het betaljngskenmerk doorgevoerd maar ook dan vind het systeem niks. Lijkt erop dat ik een duurder ticker moet boeken maar nooit meer bij RYANAIR/ NEVER AGAIN I WILL BOOK BY RYANAIR THEY SCAM PEOPLE!

Houriya - Ryanair

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik had tickets geboekt voor 37,98 voor vluchten in december en 12,99 in februari. Ook via IDeal. Ik heb voor 220 euro nieuwe vluchten moeten boeken in december. Ik heb gebeld/contact gezocht via livechat/klachten ingediend maar kom er niet door.

De reserveringsnummers die ik bij de betaling zie, hebben geen baat. Ik ben nu steeds klachten aan het indienen, maar ben bang dat ik kan fluiten naar het geld. Bizar hoe hier mee om wordt gegaan en vraag me af of er niet een organisatie is waar we bij terecht kunnen. Om de krachten te bundelen.

Ik boek in ieder geval nooit meer via iDeal.

Hoor graag tips!

Carolien - Ryanair

Ook bij mij hetzelfde gebeurd. Tickets geboekt op 8 november 2018, betaald en een boekingsnummer ontvangen op de site zelf(deze had ik op een papier geschreven). Achteraf geen boekingsnummer verschenen in mijn email. Na paar weken later in te loggen op mijn, toen aangemaakte account, bleek er geen geplande vlucht te staan.

Na onderzoek bleek mijn boeking dus ook te zijn geannuleerd, maar heb wel betaald. Vervolgens duurdere tickets moeten boeken en nog steeds geen geld terug gehad voor mijn eerste geannuleerde boeking.

Krijg ook geen reactie per email en/of mail.

Heeft iemand wel zijn of haar geld terug ontvangen?

Houriya

Dag Carolien,

Ik heb het bedrag van de eerste tickets teruggekregen, maar ik heb echt klacht op klacht op klacht ingediend. Vervolgens weer steeds om reacties gevraagd. Het tweede bedrag heb ik nog niet teruggekregen. Even kijken of ik de energie weer kan opbrengen om ze steeds te mailen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond