Deel dit artikel
-

Albert Heijn had meeste uitgaven offline reclame feestdagen: 14,4 miljoen

Supermarktketen Albert Heijn heeft in december 2021 het meest uitgeven aan offline advertenties rondom de feestdagen: ruim 14,4 miljoen euro. Het gaat hierbij om bruto mediabestedingen in de traditionele offline media (radio, televisie, bladen), ‘Out of Home’ (zoals Abri’s) en bioscoopreclame. Dit blijkt uit data van onderzoeksbureau Adfact.

Van alle branches is er in de detailhandel in december het meest uitgegeven aan offline reclame gericht op de feestdagen, ruim 104,5 miljoen euro (of 60,6 procent van de totale mediabestedingen gericht op feestdagen). Op een tweede plek: sport en spelartikelen. Hier is ruim 14,3 miljoen euro besteed (goed voor 8,3 procent van de totale bestedingen aan feestdagen) en op een derde plek de media, met ruim 11,1 miljoen euro (6,4 procent van het totaal gericht op feestdagen).

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!