Deel dit artikel
-

Alibaba vergroot belang in online retailer Zulily

Alibaba heeft zijn greep op de Amerikaanse markt verder vergroot met een belang van 10 procent in online retailer Zulily, die zich vooral op moeders en kinderen richt. Het belang is ongeveer 150 miljoen dollar waard.

Alibaba bleek al aandelen Zulily te bezitten, maar heeft er de afgelopen maanden vele miljoenen bijgekocht. Na de beursgang afgelopen najaar hielden analisten al rekening met Amerikaanse investeringen door Alibaba. Die vooralsnog bescheiden blijven. Het bedrijf opende de eigen site 11 Main en investeerde 15 miljoen in online meubelhandelaar 1stdibs.

Zulily, ooit gezien als het ‘wonderkind’ van e-commerce, heeft een matig kwartaal achter de rug. Klanten blijken minder loyaal dan gehoopt, en met koopjes werd weinig extra omzet gegenereerd. Zulily is sinds 2013 aan de beurs genoteerd en sindsdien is de openingskoers van 22 dollar gedaald naar ongeveer 12 dollar.

Afgelopen week werd ook bekend dat Alibaba een belang van 20 procent wil nemen in mobieltjesmaker Micromax Informatics uit India. Daarvoor zou zo’n 1,2 miljard dollar moeten worden betaald. India is de derde smartphonemarkt ter wereld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond