Deel dit artikel
-

Allianz investeert in online autoverkoper

De internationale verzekeraar Allianz wil investeren in autoverkoopportal Instamotion.

Het gaat om een puur Duitse aangelegenheid. De verzekeraar uit München heeft een participatie in het een jaar oude Instamotion Retail op het oog. Die site heeft geen auto’s op voorraad, maar bemiddelt richting dealers met actueel kwaliteitsaanbod van occasions.

De krant Die Welt achterhaalde, via een melding bij de mededingingswaakhond, dat Allianz een significant belang wil nemen.

In een reactie aan de krant bevestigt het concern de investering. Die zou deel uitmaken van de online strategie om in verschillende typen techbedrijven en -projecten te participeren. Daaruit spreekt vooral een onderzoekende, aftastende opstelling. In datzelfde licht moet de samenwerking met Panasonic in smarthomebewaking worden gezien en de samenwerking met Snappcar om deelauto’s te verzekeren.

Foto: Moyan Brenn (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond