Deel dit artikel
-

Amadeus investeert in efficiëntere luchthavens

Amadeus Ventures heeft een onbekend bedrag geïnvesteerd in CrowdVision, dat met behulp van videoanalysesoftware en kunstmatige intelligentie passagiersstromen monitort. Op die manier kunnen luchthavens ervoor zorgen dat reizigers zich zo efficiënt mogelijk richting de gate bewegen.

In 2035 zullen volgens de International Air Transport Association 7,2 miljard passagiers met het vliegtuig reizen, een verdubbeling van de 3,8 miljard die in 2016 het luchtruim kozen. Luchthavens hebben te maken met een beperkte capaciteit en moeten op hetzelfde oppervlak veel meer passagiers afhandelen. De technologie van CrowdVision helpt bij het managen van die groei. Denk aan het optimaliseren van de personeelsplanning, inzet van balies, e-gates en controlepunten zodat de bestaande infrastructuur maximaal wordt benut.

Via camera’s op de luchthaven registreert CrowdVision de bewegingen van passagiers. AI detecteert vervolgens patronen waarop het vliegveld kan acteren. Als er bijvoorbeeld te veel mensen bij een bepaald controlepunt staan te wachten, kunnen er verderop extra security lanes worden geopend. De technologie wordt ook gebruikt door winkelcentra.

Amadeus Ventures is de investeringstak van het gelijknamige reisdistributiesysteem en kijkt met name naar startups in reistechnologie. Eerder werd geïnvesteerd in Situm, Avuxi, Betterez, Bluesmart, BookingPal, Flyr en Yapta.

Dit bericht is 10 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond