Deel dit artikel
-

Amazon.com met tekstadvertenties en banners

Tekstadvertenties van Kieskeurig.nl en MP3shop.nl figureren sinds kort op de productpagina’s van Amazon.com. De Amerikaanse webwinkel begon een tekstadvertentie- en bannerdienst voor externe adverteerders.

E-commerceplatform Amazon.com boort een nieuwe bron van inkomsten aan. Waar het bedrijf tot voor kort louter zelf voor de omzet zorgde met de verkoop van producten, zet het nu de advertentiediensten van derden in.

Winkelend publiek dat productpagina's bezoekt met boeken, CD's, DVD's en elektronica krijgt halverwege de pagina commerciële tekstlinks te zien. Iedere keer dat een sitebezoeker daarop klikt, vult de kassa van Amazon.com zich met een paar centen. Tevens staan er vierkante beeldadvertenties, zogeheten rectangles, rechtsonder in de marge.

Voor de banners werkt Amazon samen met DoubleClick, het bedrijf dat Google probeert over te nemen. Bedrijven die tekstadvertenties willen kopen, dienen aan te kloppen bij Amazon-dochter A9.com. A9, een bedrijf dat zich specialiseert in zoektechnologie, werkt samen met ClickDistrict. Adverteerders kunnen trefwoorden en posities in rubrieken inkopen.

Nederlandse bezoekers van de Amerikaanse Amazon-site krijgen bijvoorbeeld Nederlandse tekstadvertenties te zien van onder meer Kieskeurig.nl, MP3shop.nl, PixMania, Memoryshop, Neckermann en Wehkamp.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond