Deel dit artikel
-

Amazon lanceert een eigen kledinglijn

Amazon gaat een eigen kledinglijn introduceren. Volgens Women’s Wear Daily wordt daarvoor momenteel gekwalificeerd personeel gezocht. In de advertenties wordt gerefereerd aan ‘hoge kwaliteit’.

Het nieuws komt niet als een complete verrassing. Vice president kleding Jeff Yurcisin wees vorig jaar al op een congres op die mogelijkheid. ‘Consumenten houden van merken, daar komt het grootste deel van onze omzet vandaan. Maar als bepaalde merken sommige modellen niet leveren, wil Amazon een alternatief kunnen bieden.’

Amazon voert via sites als Shopbop, MyHabit en East Dane al ruim 30 miljoen kledingstukken en is daarmee een van de grootste kledingetailers in de VS. Toch zijn er ook merken die huiverig zijn om via Amazon te verkopen vanwege de lage marges.

Inmiddels heeft Amazon concrete stappen in de richting van een eigen kledinglijn gezet. Volgens The Guardian zijn er onder meer gesprekken gevoerd met Frances Russell, die tot een jaar geleden een toppositie bekleedde bij Marks & Spencer. In Engeland heeft Amazon al diverse mode-activiteiten, waaronder een grote fotostudio in Londen. Vorig jaar werd actrice Suki Waterhouse ingehuurd als boegbeeld van een mode advertentiecampagne.

Het bedrijf heeft overigens al wel eigen producten: het levert elektronica onder de noemer AmazonBasics en meubels onder de noemer Strathwood.

De advertentieteksten suggereren dat de plannen verder gaan dan kleding: Amazon zou ook eigen schoeisel, horloges en juwelen willen maken.

Deel dit bericht

1 Reactie

John

Dit is fantastisch nieuws. Mooi hoe amazon ons keer op keer blijft verrassen.

Ik kan niet wachten tot mijn kleding met een drone voor de deur worden afgeleverd. Kunnen die Nederlandse retailertjes nog wat van leren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond