Deel dit artikel
-

‘Amazon meest waardevolle merk’

Amazon heeft inmiddels de hoogste merkwaarde in de jaarlijkse BrandZ Top 10. Met 315,5 miljard dollar passeert Amazon zowel Apple (309,5 miljard) als Google (309,0 miljard). Microsoft dat in 2006 nog de allereerste ranglijst van de Top 100-BrandZ aanvoerde, neemt dit jaar de vierde plek in.

Wederom zijn het vooral de techbedrijven die de lijst domineren. Facebook behoudt haar zesde positie, Alibaba schiet twee plekken omhoog van 9 naar 7. Tencent zakt juist drie plekken en komt daarmee terecht op plek 8 met een waardedaling van 27 procent, wat neerkomt op 130,9 miljard dollar op jaarbasis.

Met al meer dan 1 miljard gebruikers is Instagram de snelste stijger in de BrandZ Top 100. Het merk stijgt 47 plekken op de ranglijst met een ongekende groei in merkwaarde van 95 procent.

Lululemon, het op yoga geïnspireerd kledingbedrijf, is de op één na snelste stijger, met een groei van 77 procent op jaarbasis.

Andere topstijgers zijn Netflix en Uber. Het enige Nederlandse merk in de Top 100 is Shell. Het bedrijf neemt positie 65 in, daarmee daalt het bedrijf twee plekken ten opzichte van 2018.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond