Deel dit artikel
-

ANWB winnaar DDMA Customer Data Award 2020

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020 is vandaag bekend gemaakt. ANWB wist dit jaar de jury het meest te imponeren en ging er met de hoofdprijs vandoor. De vereniging liet daarmee de andere genomineerde organisaties DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen.

Met een grote ‘kanaalbewustheid’ (zeven verschillende kanalen worden gekoppeld) onderging de organisatie volgens de jury een cultuurverandering gericht op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van de leden. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, zijn dat nu de individuele leden én de beschikbare data over deze leden.

De DDMA Customer Data Award, die normaal gesproken eerder in het jaar wordt uitgereikt, werd dit jaar uitgereikt op dinsdag 1 december in Studio Stream in Utrecht tijdens de speciale Digital Talk: de beste customer data cases van 2020. Bezoekers konden vanuit huis live meekijken via een livestream.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond