Deel dit artikel
-

App Annie: Reisapps worden steeds meer gebruikt

In 2018 was er een flinke groei zichtbaar in het gebruik van mobiele reisapps. Volgens App Annie steeg het aantal sessies in twee jaar tijd met 50 procent. Met name mobiliteitstoepassingen, zoals het delen van fietsen en auto’s, waren veelgebruikt.

Op de tien onderzochte markten in Azië, Europa en Amerika gebruiken meer mensen een grotere selectie van de apps uit de categorie reizen en mobiliteit dan ooit tevoren, stelt App Annie in het jaarlijkse overzicht. Gezien het feit dat de app van een luchtvaartmaatschappij of een hotel niet iets is wat je dagelijks gebruikt, wijst dit op een grote adoptie.

De top-5 apps op het gebied van auto’s delen lieten een groei zien van 25 procent in 2018 vergeleken met het jaar ervoor. Vergelijkbare concepten voor fietsen en scooters hadden hun doorbraak: het aantal gebruikers steeg met 530 procent. Dat hoge percentage is omdat het concept nog erg nieuw is en meelift op de populariteit van de meer ingeburgerde autodeelapps.

Home carrier verslaat low-cost (maar niet in het VK)

De vijf populairste luchtvaartapps noteerden in de periode 2016-2018 een groei van 55 procent in het gebruik. Voor airlines is het een effectief kanaal voor retentie en direct contact met de klant, een relatie die de afgelopen jaren is ondermijnd door online reisagenten. Om ervoor te zorgen dat de reiziger de app gaat gebruiken, bieden airlines veel toegevoegde waarde, zoals vluchtnotificaties, het managen van de boeking, sparen van mijlen of punten en het reserveren van extra’s zoals prioriteit bij de security.

Interessant om te zien in het lijstje van App Annie van populairste apps per markt, is dat overal de home carrier bovenaan staat, behalve in Groot-Brittannië. Daar verslaan zowel easyJet als Ryanair British Airways als het gaat om het gebruik van de app.

Foto: Marcus Zymmer op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond