Deel dit artikel
-

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

Het gaat daarbij om webshops die deel uitmaken van het shoppingnetwerk van Fashionchick die bovendien eigen fysieke verkoopkanalen hebben.

De app bevat sinds kort een module die de locatie voelt. Die techniek werkt op basis van gps en iBeacons en is ontwikkeld door het Amsterdamse bedrijf Plot Projects.

“We zijn nu al erg te spreken over CTR van de test. Deze manier van adverteren komt niet ‘spammy’ over en wordt gezien als een zeer welkome tip. Met de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf hebben wij een range van 200 meter aangehouden, aangezien kleinere geofences doorgaans een hogere conversie hebben”, aldus oprichter Ellen Snijder van Fashionchick.

Het winkelmaatje is 120.000 keer gedownload. Fashionchick.nl heeft maandelijks ongeveer anderhalf miljoen unieke bezoekers. Het Sanoma-bedrijf verdient geld met doorverwijzingen vanaf zijn eigen site naar aangesloten webwinkels, de betalen voor het aangebrachte verkeer.

Foto: Laura Bittner (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond