Deel dit artikel
-

Sanoma neemt Fashionchick volledig over

Sanoma koopt de resterende aandelen van modesite Fashionchick en lanceert nieuwe formules, met winkels voor mannen en kinderen.

Dat maakte de uitgever eerder vandaag bekend. In januari 2011 investeerde Sanoma voor het eerst in Fashionchick en bedong toen al dat het in stappen zijn belang kon uitbreiden, met de optie tot overname. Zodoende kon het begin 2013 al de meerderheid van de aandelen in handen krijgen.

Het huidige management team, bestaande uit Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet, blijft na de overname aan en richt zich op verdere groei en internationalisering.

Internationalisering houdt in dat er nieuwe geografische markten worden aangeboord, maar ook dat er op bestaande markten nieuwe labels verschijnen. In Nederland en Duitsland zal in de komende maanden de site MenToday online gaan. Deze richt zich puur op mannenkleding. Met de onderdeel Parenting van Sanoma zal ook de site KidsToday worden gelanceerd.

Over de financiële kant van de transactie zijn geen mededelingen gedaan.

Foto: Sean Connolly (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Joost

Mooie deal voor de mannen van No Search! Congrats!!!

Sanoma gaat steeds verder de ‘shopping’ hoek in. Ben erg benieuwd waarom ze hun vingers eigenlijk niet durven te branden aan de travel? Ze hebben weliswaar vakantie.nl en begint na de derde reanimatie nu eindelijk wat bezoekers te trekken. Dat is het verder ook wel. Iemand enig idee waarom?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond