Deel dit artikel
-

Apple grote verliezer op wearables markt

Fitness blijkt de belangrijkste reden van de groei van de markt voor wearables, oftewel slimme horloges en armbanden. De markt groeide volgens IDC in het tweede kwartaal met ruim 26 procent.

In het tweede kwartaal werden er wereldwijd 22,5 miljoen wearables aan winkels geleverd. De grootste fabrikant is Fitbit, met een marktaandeel van 25 procent. Xiaomi neemt een tweede plaats in, met 14 procent, voornamelijk dankzij de thuismarkt.

Grote verliezer is Apple, dat als enige fabrikant marktaandeel moest inleveren: van 20,3 procent vorig jaar naar 7 procent dit jaar. Belangrijkste reden lijkt te zijn dat Apple eerder dit jaar geen nieuwe Apple Watch heeft gelanceerd. Het nieuwe model wordt waarschijnlijk vanavond onthuld.

IDC constateert ook dat wearables voor steeds meer doeleinden worden gebruikt, zoals mobiele betalingen.

Capture

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond