Deel dit artikel
-

eDay: ‘Apps in de toekomst niet meer nodig’

“We krijgen in de toekomst minder apps, omdat die niet meer nodig zijn”, vindt Jeroen van Glabbeek. “Je moet niet op het platform, maar in het kanaal zitten.”

De CEO van beurskandidaat CM.com zei dat gisteren op Emerce eDay in de Kromhouthal in Amsterdam, waar hij een presentatie gaf met Jan Lammers.

International zijn er pakweg drie grote communicatieplatformen die zich ontwikkelen tot transactionele platformen. “De toekomst is in-channel payments”, zegt hij onder verwijzing naar WeChat in China. Via die chatapp kunnen gebruikers kletsen, zoeken, boeken en betalen. Dat krijgen wij ook.

CM.com ziet dat vanuit zijn internationale ervaring met messaging, ticketing en betalingen. Het bedrijf uit Breda is koppelt bedrijven aan de platformen WhatsApp Business Chat, Apple Business Chat en Google RCS. Gebruikers van de consumentenkant van deze apps (WhatsApp, iMessage en SMS) krijgen interactionele en transactionele mogelijkheden in deze omgevingen.

Van Glabbeek verwacht dat het nog voor mei 2020, wanneer de F1 Grand Prix in Zandvoort is, dat consumenten via chat een NS-kaartje kunnen boeken en betalen. Het ligt volgens hem voor de hand dat meer verkopers van producten en diensten het kanaal chat gaan inzetten voor verkoopdoeleinden.

Bijna twee derde van de Nederlandse F1-tickets werd via mobiel internet verkocht, 309.000 racefans maakte een online profiel aan en 35 procent van de tickets voor 2022 zijn al verkocht.

Foto boven Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond