Bas Seelen koopt deel Adify International

Bas Seelen neemt met twee compagnons de internationale activiteiten van Adify over. Hij gaat uitgevers in Europa helpen clusters van gespecialiseerde sites te bouwen en exploiteren.
De oprichting van Adify International is het gevolg van een management buy out door Seelen, Kevin Tan en Donald Hamilton. Hoeveel het drietal betaalt voor het internationale klantportfolio is niet bekend. Het nieuwe bedrijf zal tijdelijk onder de naam Adify International opereren. De nieuwe eigenaren bezinnen zich nog op de nieuwe naam.
Adify is een advertentieplatform voor gespecialiseerde uitgaven. In Amerika helpt het bijvoorbeeld clusters met homosites, financiële sites en sitenetwerken over dieren en voor moeders om geld te verdienen. Adverteerders hoeven enkel een vertegenwoordiger van die clusters te benaderen om gericht rondom speciale thema’s te kunnen adverteren.
Cox Enterprises kocht Adify in 2008 voor 300 miljoen dollar. Het bedrijf besluit zich nu te richten op de Amerikaanse activiteiten te richten en splitst de internationale activiteiten af.
Adify huurde Seelen afgelopen voorjaar in om de Europese markt te ontwikkelen. Omdat de Europese markt zo versplinterd is en niet als een geheel is te benaderen, besloot Cox de buitenlandse activiteiten af te stoten.
“We hebben nu kantoren in Amsterdam, Londen, Berlijn, Singapore en Australië. Het bedrijf is cash flow-positief en winstgevend”, aldus de Nederlander die eerder voor AdLink, The Rubicon Project en Wunderloop werkte. “Adify is geen aandeelhouder in ons bedrijf en hoewel we wel met hun technologie werken, staat het ons vrij andere leveranciers te gebruiken”.
Seelen staat op het punt een aantal uitgevers in Duitsland en Frankrijk te contracteren. In Nederland hebben de eerste verkennende gesprekken met uitgevers en advertentienetwerken plaats gevonden.
“Stel dat een krant een online katern heeft en meer bereik wil verkopen aan adverteerders. Dan kunnen we hen helpen om externe titels te vinden die bij die krant passen. Dat kunnen moeiteloos tientallen of honderden sites zijn. Met onze dienst kan de uitgever de advertentiecampagnes op dat netwerk beheren, maar bijvoorbeeld ook behavioural targeting erop los laten”.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
danny at easyconcepts dot kom
congrats bas!!! go > go > go
Bert
Go Bassie..!!!! Well done….
Sjerien Noppen
Hoi Bas, Ondernemersgeest om u tegen te zeggen. Gefeliciteerd en succes! Groeten, Sjerien Noppen
Jeff
Bas Seelen heeft al eerder laten zien om een succes van een dergelijk bedrijf te maken. Veel succes met deze nieuwe uitdaging.
René Z.
hmmmm. Mij benieuwen. Adlink NL: Dood, Rubicon Europe: Fail, Wunderloop: Failliet
Onno
Bas, gefeliciteerd, goed bezig.