Deel dit artikel
-

BBC: ‘Consument verwácht reclame op mobiel’

Een onderzoek van BBC Global News bevestigt dat wat velen vermoeden en sommigen huiverig over zijn: de consument verwacht reclame te zien op zijn telefoon en tablet.

Er kan lang of kort over worden gediscussieerd, maar Joe Hall van BBC Global News is eruit. Mobiele dragers zijn qua verwachtingspatroon van de gebruikers niet anders dan het vaste web en televisie.

In maart van dit jaar deed hij een wekendurend onderzoek in een eigen community van gebruikers naar de wijze waarop zij over de verschillende dragers heen nieuws consumeren. Daarbij werd ook de commerciële kant van nieuwsuitgeven bekeken.

Hall deelde zijn bevindingen op het jaarcongres van IAB Europe, Interact in Barcelona.

Het onderzoek laat ook zien dat adverteerders meer mediaruimte kunnen inkopen op mobiele dragers, want de consument heeft dat kanaal al lang omarmd.

“De televisie en tablet zijn een perfect koppel voor nieuwsconsumptie. Mensen gaan langer nieuws kijken wanneer ze een tablet bij zich hebben. Het grote scherm is er voor de oorsponkelijke berichtgeving en verslag in de diepte. Met de tablet op schoot gaat de kijker zelf op onderzoek. Daarom is het logisch dat tweederde van de 6310 ondervraagden in negen landen zegt dat tv voor hen ook op lange termijn niet zal verdwijnen voor hun nieuwsconsumptie.”

Foto: Tom Dwyer (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond