Deel dit artikel
-

Bever opent omnichannelwinkel in Den Bosch

Outdoorspecialist Bever heeft in Den Bosch een nieuwe omnichannelwinkel van meer dan 750 vierkante geopend, waar online en offline ervaringen worden gecombineerd, inclusief click & collect.

Niet alleen kunnen klanten er online bestellingen ophalen, ze kunnen er ook online bestellingen plaatsen. Die worden daarna gratis thuisbezorgd.

De keten had al een dertigtal winkels waar bestellingen konden worden opgehaald en een ‘always available’ aanbod beschikbaar was. De webwinkel Bever.nl is goed voor vijf tot tien procent van de totale jaaromzet. De webshop is één van de grootste filialen, vertelde directeur Greg Nieuwenhuys al eens.

Voor zijn formule kreeg het bedrijf vorig jaar de Multichannel Award 2013. De GfK Shopexperience Audit sprak van ‘een mooie integratie van de fysieke winkel met de website’. Zo staat het webadres op de kleding van het winkelpersoneel. Klanten kunnen kiezen voor een sms- en e-mailnotificatie wanneer een online bestelling in de winkel klaar ligt. Personeel heeft tablets voor klantondersteuning. De Bevercard (klantenkaart) en de Bever Cadeaukaart zijn zowel online als offline te gebruiken.

Bever stapte laat in deze markt en vond zelfs dat men geen shop nodig had om te kunnen groeien. Inmiddels is multichannel van belang om te kunnen overleven.

Deel dit bericht

1 Reactie

Eric van Hall

Heel goed van Bever. Voor retail geldt: de magie gebeurt daar waar online en offline convergeren…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond